آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / تکلیف استیضاح فانی هفته آینده مشخص می‌شود/ چرا وزارت علوم در موضوع بورسیه‌ها کارشکنی می‌کند؟

تکلیف استیضاح فانی هفته آینده مشخص می‌شود/ چرا وزارت علوم در موضوع بورسیه‌ها کارشکنی می‌کند؟

11111111111
خسروی در گفت‌وگو با فارس:

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تکلیف استیضاح فانی هفته آینده مشخص می‌شود، گفت: وزارت علوم در موضوع بورسیه‌ها کارشکنی می‌کند.

ابوالقاسم خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با ابراز نارضایتی از عملکرد وزارت علوم در موضوع بورسیه‌ها اظهار کرد: در مجلس پس از بررسی‌های فراوان و دقیق چه در کمیسیون آموزش و کمیته تشکیل شده مختص این موضوع و چه در کمیسیون اصل ۹۰ در نهایت نامه‌ای از سوی کمیسیون اصل ۹۰ به وزارت علوم منتشر و پرونده بورسیه‌ها مختومه شد.

وی افزود: متاسفانه آنچه را شاهدیم این بوده که وزارت علوم در عمل با آنچه در متن نامه کمیسیون آمده عملکرد متناقض داشته و کارشکنی می‌کند به طوری که کسانی که از نظر قانونی مشکلی ندارند، موانعی بر سر راه آنان برای تحصیل گذاشته می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی که از نظر قانونی مشکلی ندارند اما وزارت علوم مانع تحصیل آنان شده به شکل مستقیم به اعضای کمیسیون آموزش مجلس مراجعه کرده تا وضعیت آنان بررسی شود به طوری که حقی در این زمینه از کسی ضایع نشود.

خسروی با بیان اینکه در بررسی نهایی پرونده بورسیه‌ها، تعداد بسیار اندک و کمتر از ۳۰ نفر دچار مشکل قانونی بوده و اجازه تحصیل نداشتند، گفت: نظارت وظیفه مجلس بوده و به جزء این ۳۰ نفر که به دلیل مشکل قانونی اجازه ادامه تحصیل نداشته، سایر افراد می‌توانند برای حل موانعی که وزارت علوم بر سر راه آنان گذاشته به اعضای کمیسیون آموزش مراجعه کنند.

وی در زمینه امضای برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در موضوع استیضاح فانی، طرح را به هیئت رئیسه تقدیم کرده‌ایم البته هیئت رئیسه این استیضاح را صلاح نمی‌دید اما هفته آینده مشخص می‌شود که فانی استیضاح می‌شود یا خیر؟

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته ما در زمینه عملکرد وزیر علوم هم حرف‌های زیادی داریم که وضعیت بلاتکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها از مهم‌ترین آنهاست.

خسروی یادآور شد: این وضعیت سرپرستی و بلاتکلیفی ضربه جدی به دانشگاه‌ها می‌زند و مجلس به طور جدی پیگیر حل این مسئله است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.