آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / حل مشکلات آموزش‌وپرورش نیازمند همراهی دولت و مجلس است

حل مشکلات آموزش‌وپرورش نیازمند همراهی دولت و مجلس است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌حل مشکلات آموزش و پرورش به همراهی و کمک دولت و مجلس نیاز دارد و با استیضاح وزیر این مشکلات پایان نمی‌یابد. دولت باید به این باور برسد که نظام آموزش‌وپرورش به حمایت ویژه‌ای نیاز دارد.

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه حل مشکلات آموزش و پرورش نیاز به همراهی و کمک دولت و مجلس دارد،‌اظهار داشت:‌استیضاح وزیر نمی‌تواند منجر به حل مشکلات آموزش و پرورش شود.
وی افزود:‌سوال بنده این است که آیا اشکالاتی که از آموزش و پرورش گرفته می‌شود، منحصر به دوره فعلی است و تمام این کمبودها در دوره وزیر کنونی رخ داده است؟ همه به خوبی می‌دانیم که آموزش و پرورش سالیان طولانی است که با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و دولت‌های مختلف آمده‌اندو رفته‌اند اما در عمل برای آموزش‌وپرورش کار خاصی انجام نداده‌اند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی از دولت آقای روحانی این انتظار وجود دارد تا همان حمایتی را که از وزارت بهداشت و نظام بهداشت و درمان کشور دارد را از وزارت آموزش و پرورش داشته باشد. قطعا تحولات به وجود آمده در نظام سلامت کشور بدون حمایت دولت و تنها از سوی وزیر بهداشت ممکن نبود.
خسروی تاکید کرد: در عین حال می‌پذیریم که آموزش و پرورش با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و مطالبات بازنشستگان فرهنگی با تاخیر یک ساله پرداخت می‌شود و هنوز بخشی از آنها نیز پاداش خود را دریافت نکرده‌اند. وزیر آموزش و پرورش باید پیگیری خود را برای حمایت از حقوق فرهنگیان در دولت افزایش دهد.
وی بیان کرد:‌دولت باید تفاوت و تبعیض میان معلمان و سایر کارمندان دولت را هر چه سریعتر رفع کند و این موضوع جز با حمایت رئیس جمهور و اعضای دولت امکان پذیر نیست در حقیقت مجموعه دولت و دوستان سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید به این باور برسند که نظام آموزش و پرورش و معلمان کشور در شرایط فعلی نیازمند توجه بیشتر آنها هستند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.