آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی تربت حیدریه تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری می رسد

بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی تربت حیدریه تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری می رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین(ع) تربت حیدریه یکی از مهمترین پروژه های بزرگ ملی در خراسان رضوی است که با تخصیص اعتبارمورد نیاز، تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابان تربت، محمدجعفر علیزاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان آموزشی و درمانی امام حسین(ع) تربت حیدریه افزود: این پروژه در نوع خود یک بیمارستان عمومی در منطقه است که بر اساس نیاز این شهرستان طراحی شده و تاکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرد: این بیمارستان علاوه بر ارائه خدمات در حوزه بهداشت و سلامت به بیماران منطقه، در تربیت پزشکان و متخصصان جامعه نقش بسزایی را ایفا می کند.

علیزاده اذعان کرد: راه اندازی چهار بخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و اطفال و کودکان، بخش دیالیز با ۹ تخت، بخش مراقبت های ویژه با ۳۲ تخت، بخش اورژانس با ۲۹ تخت و همچنین ۱۵ اتاق عمل و آزمایشگاههای مختلف برای این بیمارستان پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی از رشد پنج برابری اعتبار بیمارستان امام حسین(ع) در سالجاری خبر داد و افزود: علیرغم کاهش رشد اعتبارات عمرانی و با توجه به نگاه دولت به حوزه سلامت، اعتبارات خوبی را در این بخش جذب کردیم.

وی گفت: تا کنون برای احداث این بیمارستان ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که برای اتمام آن حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان تربت حیدریه در کریدور اصلی شمال به جنوب کشور قرار گرفته و همچنین جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد، لذا اتمام این طرح ملی بعنوان یکی از مهمترین پروژه های خراسان رضوی دراولویت کاری وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.

در دو سال گذشته برای ساخت بیمارستان آموزشی و درمانی امام حسین(ع) تربت حیدریه، در مجموع و از محل اعتبارات ملی فقط ۶۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود.

به گفته خادمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، پس از اتمام پروژه احداث، تجهیز این بیمارستان مستلزم ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.