آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / احتمال اینکه وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد نگیرد وجود دارد/نمایندگان قانع نشدند

احتمال اینکه وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد نگیرد وجود دارد/نمایندگان قانع نشدند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: «به نظرم نمایندگان استیضاح کننده از سخنان وزیر قانع نشدند»  شاید فضای عمومی صحن علنی برای وزیر مناسب نباشد و احتمال اینکه وزیر رای اعتماد نگیرد وجود دارد.

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش که عصر روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: وزیر گزارشی از عملکرد خود در این وزارتخانه ارائه داد و استیضاح کنندگان نیز  نظراتشان را بیان کردند؛ نتیجه نهایی روز سه شنبه مشخص می‌شود.

وی یادآور شد: مشکلات آموزش و پرورش با استیضاح وزیر آموزش و پرورش قابل حل نیست.

خسروی با اشاره به مشکلات بخش آموزش و پرورش عنوان کرد: انتظارات فرهنگیان درباره پرداخت‌های دولت به  حق است که حقوق و مزایای آنان به عدالت رعایت نمی‌شود؛ تبعیض وجود دارد اما بر طرف کردن این تبعیض از عهده وزیر خارج است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات دیگر حوزه نظام آموزش و پرورش را ساماندهی نیروی انسانی دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش ۵۰ هزار نیروی مازاد در شهرهای بزرگ مانند مشهد، تهران و اصفهان دارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات نظام آموزش و پرورش یک ساله که به وجود نیامده است، بلکه در طی ۳۶ سال اتفاق افتاده، خاطرنشان کرد: دولت یک سوم مدارس را بازسازی کرد اما همچنان یک سوم دیگر مدارس نیازمند بازسازی است.

خسروی گفت: همانطور که دولت و مجلس در وزارتخانه بهداشت تلاش کردند و بخشی مشکلات بخش سلامت برطرف شد باید اهتمام کنند تا مشکلات بخش آموزش و پرورش نیز حل شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش مربوط به سرانه مدارس در تامین آب و برق و… است، اظهار کرد: من ۱۵ سال گذشته را رصد کردم و دیدم که آموزش و پرورش هر ساله در زمینه اعتبارات جاری با کسری مواجه می شود. این مشکل مربوط به وزیر خاصی نیست و فانی و غیر فانی تاثیری بر این مشکلات دیرینه ندارند.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.