آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / ارایه چند پیشنهاد مجلس برای رفع مشکلات بر زمین مانده آموزش و پرورش

ارایه چند پیشنهاد مجلس برای رفع مشکلات بر زمین مانده آموزش و پرورش

106930_origنماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی امروز (۲۶ خرداد) پیشنهاداتی به دولت ارایه دادند تا راهگشای رفع مشکلات بر زمین مانده آموزش و پرورش باشد.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در تاریخ پنجم خرداد ۹۴، در نطق خود در صحن علنی مجلس پیشنهادی مبنی بر برگزاری جلسه غیرعلنی برای بررسی مشکلات فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش ارایه کردم.

وی ادامه داد: این پیشنهاد با امضای حدود ۲۰۰ نماینده به هیات رییسه مجلس ارایه شد که نتیجه آن برگزاری جلسه غیرعلنی امروز (۲۶ خرداد) با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از نمایندگان بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز پیشنهاد شد تا کارگروهی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور بررسی پرداخت های دولت به فرهنگیان را بررسی کرده تا از ناهماهنگی های که نسبت به پرداخت حقوق و مزایا وجود دارد، جلوگیری شود.

خسروی سهل آبادی گفت: در این جلسه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به تصویب طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود که قبل از تصویب این طرح بودجه آموزش و پرورش ۲۴ هزار میلیارد تومان برای سال جاری در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: نوبخت این مطلب را نیز گفت که با تصویب طرح رتبه بندی فرهنگیان یک هزار و ۳۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز دولت برای آموزش و پرورش در نظر گرفته است که با این اقدام تا حدود زیادی مساله حقوق و مزایای فرهنگیان ترمیم می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این جلسه اعلام کرد که از سال ۹۱ تا ۹۴ سهم بودجه وزارت آموزش و پرورش دو برابر شده و از ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است اما هنوز بسیاری از مشکلات این وزارتخانه حل نشده است.

خسروی سهل آبادی اضافه کرد: نوبخت همچنین بر این مساله تاکید کرد که با برگزاری کارگروهی باید به رفع برخی تبعیض ها و تدوین نظام پرداخت هماهنگ حقوق فرهنگیان پرداخته و با این نگاه که آموزش و پرورش جایگاه تولیدکننده اندیشه ها و مغزها است، نسبت به مسایل آن اهتمام ویژه ای شود.

وی یادآورشد: در این جلسه غیرعلنی موضوع طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش مطرح نبود اما برخی نمایندگان اشاره ای به این مساله داشتند و توضیحات وزیر را قانع کننده ندانسته و متقاضی پی گیری استیضاح بودند اما عده دیگری با توجه به شرایط موجود از صحبت ها قانع شدند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.