آخرین اخبار
خانه / تعامل با معلمان و فرهیختگان / سخنی با فرهیختگان

سخنی با فرهیختگان

بروید سراغ کارهای نشدنی، تا بشود.تصمیم بگیرید بر برداشتن کارهای سنگین، تا بردارید.«و لا یخشون احدا الّا اللَّه». خب، زحمت‌هایش چه؟ رنج‌هایش چه؟ محرومیت‌هایش چه؟ جوابش این است که:    «و کفی باللَّه حسیبا»   خدا را فراموش نکن، خدا حسابت را دارد. در میزان الهی، رنج تو، محرومیت تو، کفّ نفس تو، حرصی که خوردی، زحمتی که کشیدی، کاری که کردی، خون دلی که خوردی، دندانی که روی جگر گذاشتی، این‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌شود.                                                                                                                                              رهبر معظم انقلاب اسلامی

IMG_7488 (1511)فرهیخته ارجمند ” سلام علیکم،  موسم مهرورزی بر مائده های الهی بر شما مبارک “

به شکرانه توفیق بندگی در ماه زندگی و به امید بهره مندی از دعای خیرتان در لیالی ارزشمند قدر، نوشتار مختصر ذیل را تقدیم می دارم و پیشاپیش از دقت نظر وصبوری شما سپاسگزارم. 

–   آن روزها که باید سرمای بهمن ۵۷ را با گرمای دل افروز اتحاد می شکستیم همپای آفتاب و همراه انقلاب و هم‌صدای طلایه‌داران اسلام ناب، سرود رهایی را خواندیم و در بهار آزادی با شهدا عهدی بستیم که نهال نوپای حاکمیت ارزش های دینی را باغبانی کنیم.

 –    آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس موسم وفای به عهد ما شد و از بلندای قله های سر به فلک کشیده کردستان تا دشتهای تفتیده فکه و دشت عباس در خوزستان تا شهادت لیلاهای ایران در جزیره مجنون تا شکوه والفجر هشت و لبخند بر ساحل اروند، همه و همه لبیک به دعوت امام خوبی ها بوده و اجابت عهد شهدا.

 

–    جنگ گرم پایان یافت و جنگ نرم آغازشد و دفاع مطهر ما را از کربلای ایران به کربلای کلاس و تعلیم و تربیت رهنمون ساخت؛ قراری را که با همسنگران آسمانیان بسته بودیم از یاد نبردیم و از حلاوت غنیمت و سهم خواهی گذشتیم و بر تنگه­ی اٌحد تعهد ایستادیم ودر سنگر مدرسه و پرورش نیروی متعهد برای استمرار انقلاب اسلامی ، آنچه را بضاعتمان بود ارزانی داشتیم.

هجمه ی سیاه قبیله قابیل و عملیات های مکرر روانی و تهاجم فرهنگی باعث شد که صیانت نرم افزاری از کیان باورها و تمامیت مغزی نسل سوم و چهارم انقلاب را عهده داری کنیم و حراست از مرزهای کرامت و معنویت را وظیفه‌ی خود بدانیم و در راه عهدی که بستیم لحظه ای از پای ننشستیم.

 مدیریت دستگاه ارزشمند آموزش‌و‌پرورش در شهرستان زاوه و دریافت نشان زرین افتخار و احراز رتبه اول ساخت مدارس و ارتقاء وضعیت آموزشی و پرورشی و احیای سنت‌حسنه همدلی و همزبانی با مردمان دیار زهد و عرفان و زعفران و تعامل ارزنده با اقشار و صنوف مختلف، حماسه بی نظیری را در تاریخ شهرمان به جای گذاشت و کسب رأی قاطع و اقبال عمومی مردم شریف شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات، بار سنگین امانت را بر دوش اینجانب نهاد.

–    چهارمین عرصه جهاد وقتی آغاز شد که باید به زیرساخت‌های توسعه و مولفه‌های تعالی شهر هزار‌شهید و هزار‌امید توجه بیشتری می‌شد و برای تحقق سند‌چشم انداز شهرستان‌های حوزه انتخابیه چاره اندیشی کنیم؛ از این منظر آغوش مهر ‌و ‌اخوت به روی نخبگان و صاحبان خرد و اندیشه گشودیم تا رایحه وحدت و خدمت در شهر جاری شود. بررسی کارشناسانه و نشست های تخصصی ما را بر آن داشت تا به سمت اقداماتی برویم که می‌توانند در حال حاضر و ادوار بعدی به توسعه پایدار بیانجامند.

 به لطف خداوند و تعامل ارزنده با دولت، نهایت تلاش را در سال پایانی دولت دهم بکار بستیم که بهره‌وری شایانی را برای شهر به ارمغان آورد و این پیگیری‌ها و همکاری‌های فراتر از تصور، در دولت یازدهم نیز ادامه یافت که از رهگذر آن برکات بی‌سابقه ای را شاهد هستیم؛ این توفیقات در حالی حاصل می‌شود که با تغییر دولت و کاهش شدید بودجه به⅓ و مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه مواجه شده‌ایم؛ یعنی

با بال شکسته پر گشودن هنر است!!                                        این را همه پرنده ها می دانند

«وحدت و همدلی»

تاکید بر وحدت و پرهیز از تفرقه و اختلاف و خودخواهی و دنیا‌طلبی

  بر همین اساس از صبح روزی که به مدال اعتماد مردم نجیب هزار‌شهید مفتخر شدم تمامی رقیبان دیروز را حبیب‌های امروز خود دانسته‌ام و رقابت را به رفاقت تبدیل و با دعوت از همه دلسوزان این سامان در محضر عدل‌الهی با افتخار اعلام می‌دارم حتی لحظه‌ای از فرصتی که به امانت در اختیارم بوده جز در راه منافع و مصالح شهرستان و بهره‌گیری ازخرد نخبگان و فرهیختگان سپری نشده است.

« اخلاص، استقامت و تلاش خستگی­ناپذیر»

          سنت اخلاص و پایداری و مجاهدت در راه حق و دل سپردن به ” ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم”  مرام‌نامه­ای است که از صبح آغاز انقلاب از شهید مظلوم بهشتی آموختیم و در تمام روزهای خون و خاطره و دفاع‌مقدس و در عرصه جهاد‌فرهنگی و دوران مقابله با انحراف ‌ها و افراطی گری‌های سیاسی تا مدیریت و صیانت از شأن رفیع معلمی تا امروز در کسوت نمایندگی در خانه ملت خود را ملزم به آن می‌دانم و هر توفیقی را در گرو پایبندی از این اصول و سنت ‌های الهی می‌دانم.

«صبر همراه بصیرت»

این یک اصل بدیهی است:” در نظر آنان که پرواز را نمی‌فهمند هر‌چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر به نظر می‌رسی” لذا تا کنون فقط به احترام مصالح و منافع مردم  و از باب: «مرّوا کراما» در برابر تلاش‌های ناشیانه فرصت‌طلبان و قلم‌های مسموم کوته‌اندیشان و گفتارهای ناصواب منحرفان و نیز بی‌اخلاقی‌ها، کم انصافی‌ها، تحقیرها و سیاه‌نمایی‌های نماد یک تفکر خاص، گذشت را بر برخورد قهری و تقابلی ترجیح داده‌ام ولی برای ریشه‌کنی این نقطه که عامل اصلی عقب‌ماندگی‌ها است روزی تا پای جان، روشنگری و ادای‌وظیفه خواهم‌کرد.

«حسن تعامل با دولت دهم»

در کنار تذکرات و انتقادات سازنده و حفظ اصول و پایبندی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، از همین فرصت محدود یک‌ساله به لطف‌الهی به‌گونه‌ای استفاده شد که به گواهی آگاهان، رهاورد آن با ۴ سال نمایندگی برابری می‌کند.

–        حضور ریاست محترم جمهور و هیات دولت و سفر وی‍ژه وزیر آموزش و پرورش جناب آقای دکتر حاج بابایی در اجتماع با شکوه فرهنگیان

–        تصویب ۳ دانشکده علوم‌پزشکی، تصویب ۹ رشته و ارتقاء به دانشگاه علوم‌پزشکی که آثار و برکات آن وجود دانشجو، تصویب احداث پردیس‌دانشگاه، افزایش هیأت‌علمی

–         ارتقاء دانشگاه ‌دولتی در اوج ناباوری مسئولین دانشگاه که این اقدام را در افق ۴ ساله آینده دیده بودند ولی در کمتر از ۸ ماه، آرمان ۴ ساله دانشگاهیان محقق شد ….

–        پایه‌ریزی دانشگاه فرهنگیان و جذب و استخدام حدود ۷۰۰ نفر از نخبگان علمی از طریق کنکور سراسری در پردیس تربت‌حیدریه که در حال حاضر حدود یکصد نفر از اساتید بومی شهرستان به تدریس در این دانشگاه مشغول هستند.

 

«حسن تعامل با دولت یازدهم»

          در کنار پایبندی به مواضع اصولی و التزام به منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب، به حسب وظیفه شغلی، انتقادات سازنده و تذکرات ارزنده را تقدیم داشته‌ایم و نهایت همکاری را با کابینه دولت یازدهم به عمل آورده‌ایم که    گوشه‌ای از برکات آن به شرح ذیل است:

–        پیگیری مستمر جهت حضور۱۰نفر از اعضای محترم هیأت دولت در سفر استانی دولت تدبیر و امید به خراسان رضوی وشهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه که باعث تصویب ۵۲۳ میلیارد تومان برای منطقه شد.

–        تصویب بیش از ۲۵میلیارد تومان اعتبارات جهت حل بحران آب شرب و احداث پروژه ‌های آب‌رسانی به روستاها و بخش‌های شهرستان‌های حوزه انتخابیه که به فضل الهی این اقدام بی‌سابقه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این بازه زمانی با ۳۳ سال گذشته برابری می‌کند و موجبات رونق کشاورزی را فراهم می‌آورد.

–        اتصال راه‌آهن تربت‌حیدریه به خط ریلی بین المللی هرات افغانستان

–        اختصاص ۴ میلیارد تومان به فرودگاه شهید مدرس

–        تصویب پرداخت سهم ۸۰۰ میلیون دلاری مجتمع فولاد شهرستان تربت‌حیدریه به عنوان بزرگترین واحد صنعتی و فولادی شرق کشور که زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۱۵۰۰۰نفر را ایجاد خواهد کرد. پنج بانک بزرگ کشور در کنسرسیوم این پروژه عظیم مشارکت دارند و۲۰۰ میلیارد تومان سهم اولیه بخش خصوصی واریز شده است.

–        آغاز عملیات اجرایی نیروگاه راشد با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیون یورو که توسط جناب آقای چیت چیان وزیر محترم نیرو در رسانه ملی اعلام شد؛ اگرچه سال‌ها اقدام موثری در خصوص این پروژه انجام نشده بود اما اکنون در اولویت های وزارت نیرو قرار گرفته است.

–        تامین اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان جهت خرید و استقرار دستگاه حیاتی  MRI

–        حضور نهاد نمایندگی ولی‌فقیه و راه اندازی مرکز رشد سلامت در دانشگاه علوم پزشکی

–        اخذ مجوز مرکز رشد و فناوری، پژوهشکده زعفران، ارتقاء دو برابری رشته های دانشگاهی و اعضای هیأت علمی، برای اولین بار رشته‌های مقطع دکتری، ساخت فضاهای آموزشی و جذب بیش از دو برابری اعتبارات

–        دانشگاه آزاد اسلامی از امتیاز ۵۰۰ به ۱۲۰۰ ارتقاء یافت، دانشگاهی که امروز با افزایش رشته‌های مختلف از موفق‌ترین واحدهای دانشگاهی استانی محسوب می‌شود.

–        احداث ۲۰ سالن ورزشی توسط نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران

–        احداث مجتمع بزرگ فرهنگی توسط فرماندهی تیپ ۶۱ محرم

–        تکمیل و تجهیز مجموعه ورزشی سونا و جکوزی پادگان قائم(عج)

–        آغاز عملیات آسفالت و ماسه آسفالت در محور رباط‌سنگ- کدکن

–        شروع به کار سینمای تربت حیدریه پس از پانزده سال تعطیلی

–        اختصاص ۲ میلیارد تومان به تکمیل مجتمع فرهنگی تربت حیدریه

–        اختصاص۸ میلیاردو۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث ساختمان جدید شرکت­ملی پخش فرآورده های نفتی تربت حیدریه

–        آغاز عملیات تکمیل و راه اندازی استادیوم ۵۰۰۰ نفری تربت حیدریه

–        دریافت مجوز ایستگاه CNG برای رباط‌سنگ، شادمهر و کدکن

 « جلب مشارکت بخش خصوصی »

–        جلب مشارکت ۱۶ میلیارد تومانی و احیای کارخانه کاشی زرین که برای ۱۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

–        در سه سال اخیر در حوزه صنعت با صدور ۱۶ پروانه و ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار اشتغال ۴۱۹ نفر فراهم شده است.

–        در حوزه معدن با اعتباری معادل ۱۱ میلیارد تومان ، فرصت اشتغال برای ۶۵۴ نفر حاصل شده است.

–        در حوزه اصناف نیز ۱۵۷۲ پروانه کسب برای متقاضیان صادر شده است.

–        ساخت مجموعه ورزشی تفریحی پارک آبی به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان

–        ساخت بزرگترین مجموعه بسته‌بندی مواد پروتئینی و سردخانه جنوب استان با ۱۰ میلیارد تومان

–        اهدای یک هکتار زمین و دو حلقه چاه آب برای راه‌اندازی واحد دانشگاهی شهرستان مه‌ولات

–        دوبانده کردن جاده دوغ آباد با مشارکت یک میلیارد تومانی خیّر محترم

–        ساخت بزرگترین مجموعه بسته بندی کشور (گلوبال) با مشارکت اسپانیا

–        اخذ موافقت ساخت هنرستان فنی و حرفه ای زاوه و پروژه بزرگ کشت گلخانه با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

–        آغاز طرح تولید زعفران اورگانیک برای اولین بار در شهرستان زاوه با ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار

 

حضور اینجانب در کمیسیون آموزش و تحقیقات و دبیری مجمع نمایندگان خراسان رضوی در پرتو دعای خیر مردم و شهدا باعث جهش چشم‌گیر و تصاعدی در بسیاری از عرصه‌های زیر بنایی  به وی‍ژه تحصیلات تکمیلی و آموزش عالی حوزه انتخابیه شد و از رشد ۱۰۰% در همه ی ابعاد آموزشی ، عمرانی و اعتباری برخوردار شد.

اکنون که به فضل خدا ، حُسن نیت خادم مردم بر مردم و مسولین محزر شده است صدای پای بزرگترین رویداد صنعتی تاریخ شهرستان به گوش می رسد و اراده ی فولادینی که برای گشودن چتر اشتغال به کار بسته ایم به استقرار صنعت فولاد انجامیده است؛ بخش خصوصی به برکت حمایت‌های بی‌دریغ با دلگرمی مشغول تحقق اصل۴۴ و رونق تولید کار در شهرستان شده است. بر‌خود می‌بالیم که عهد دیروز و امروز را با تمام توان وفا کردیم و فردا را به خدا می‌سپاریم .

سکوت کرده دوباره جهان برای من و تو                                     نبود و نیست صدایی به جز صدای من و تو

  و می‌روم به امیـد دوباره های من و تو                                      میان این همــــه غوغـا میان لطف دعایت

 

ابوالقاسم خسروی نماینده مردم شریف تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.