آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / بیمه طلایی فرهنگیان؛ خدمتی که باید تدابیر لازم برای اجرای هر چه بهتر آن به کار بسته شود

بیمه طلایی فرهنگیان؛ خدمتی که باید تدابیر لازم برای اجرای هر چه بهتر آن به کار بسته شود

تهران – ایرنا – نام بیمه همواره امنیت خاطری به دنبال خود دارد که اندکی از درماندگی جسم را کم می کند حال اگر این بیمه عنوان طلایی را به دوش بکشد که صد البته تاثیری مضاعف دارد.

 222222

بیمه فرهنگیان آن هم از نوع طلایی آن که از سال ۸۹ شکل گرفت تا بتواند خدمات درمانی و دارویی متفاوتی را در اختیار فرهنگیان و خانواده های آنان قرار دهد این روزها گویی خود به بیماری مبتلا شده است.

کش و قوس های جابجایی این بیمه از بیمه ایران به شرکت بیمه آتیه سازان حافظ موجب شده تا خللی در ارایه خدمات درمانی به فرهنگیان ایجاد شود، خللی که به هیچ وجه نمی توان توجیهی برای توقف یا به تعویق افتادن خدمات آن پیدا کرد چرا که بیمار و بیماری همچون چشمه ای است که همواره جریان دارد.

در همان سال های اولیه اجرای طرح بیمه طلایی فرهنگیان، به دلایلی از جمله سقف پایین تعهدات و پرداخت هزینه های درمانی، نارضایتی هایی را به دنبال داشت اما گویا این مشکلات با گذشت چند سال هنوز پابرجاست و هر روز سبد مشکلات سنگین تر می شود.

بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با بیمه آتیه سازان حافظ حق بیمه کارت طلایی فرهنگیان ۲۶ هزار تومان است که ۵۰ درصد آن را فرهنگیان و مابقی را دولت تقبل خواهد کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه به خبرنگار حوزه آموزش ایرنا گفت: بیمه طلایی فرهنگیان که از چهار سال قبل به منظور ارایه خدمات درمانی به فرهنگیان شکل گرفت در دولت گذشته با کمبود منابع اعتباری مواجه شد که این مساله به دولت یازدهم رسید.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات موجب شد تا اندکی از خدمات اولیه این بیمه به فرهنگیان کاسته شود و آموزش و پرورش نتواند به تعهدات خود عمل کند، اظهار داشت: به دنبال این مساله بیمه ایران نیز مطالباتی از آموزش و پرورش داشت که از عهده این وزارتخانه خارج بود.

وی یادآورشد: اکنون ما به دنبال این هستیم که با رفع موانع و مشکلات موجود در رابطه با تغییر قرارداد از بیمه ایران به شرکت آتیه سازان حافظ فعالیت درمانی به فرهنگیان دچار خدشه نشود.

این نماینده مجلس بیان داشت: اجرای قرارداد وزارت آموزش و پرورش با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ اشکالاتی دارد که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بنا دارد با برگزاری جلساتی با دولت مشکلات را برطرف کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش همچنین موظف است برای ارایه خدمات بهتر از سوی شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، عوامل اجرایی این بیمه را توجیه کند تا فرهنگیان برای دریافت خدمات دچار سردرگمی و بلاتکلیفی نشوند.

خسروی سهل آبادی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش از آنجا که قراردادهای مختلف بیمه ای همچون بیمه دانش آموزان و مدارس را دارد می توانست با اندکی تدبیر بدون اینکه نیاز به منابع مالی و یا تایید بیمه مرکزی داشته باشد خدمات درمانی بیشتری را به فرهنگیان ارایه کند.

وی خاطرنشان کرد:در شرایط کنونی که قرار داد با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ بسته شده است خدشه دار کردن آن نه تنها نفعی ندارد بلکه باعث نارضایتی عمومی می شود از این رو باید تدابیر لازم برای اجرای هر چه بهتر تعهدات این نوع اندیشیده شود.

در شرایط کنونی که هنوز چند وقتی بیشتر از انعقاد قرارداد جدید وزارت آموزش وپرورش با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ نمی گذرد، به نظر قضاوت درباره نحوه و نوع خدمات این شرکت در قالب بیمه طلایی به فرهنگیان اندکی زود است باید منتظر ماند و داوری را به زمانی دیگر موکول کرد

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.