آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / «غنی‌سازی اوقات فراغت» یک مدیر می‌خواهد

«غنی‌سازی اوقات فراغت» یک مدیر می‌خواهد

IMG_7488 (1511)عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
لزوم جلوگیری از موازی‌کاری‌ها در برنامه‌ریزی اوقات فراغت دانش‌آموزان/ «غنی‌سازی اوقات فراغت» یک مدیر می‌خواهد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت باید از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود، گفت:‌ تمام دستگاه‌ها باید برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت تحت یک مدیریت واحد قرار گیرند و هر کس برای خودش برنامه‌ریزی نکند.ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره چگونگی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان هستیم، لازم است که ایام فراغت توسط همه مسئولان فرهنگی اعم از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و همه مجموعه‌هایی که فعالیت فرهنگی دارند با دقت کارشناسی شده و بررسی کامل شود.

وی با اشاره به اینکه در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باید سرمایه‌گذاری فرهنگی شود، ادامه داد: معتقدم استعدادهای فرهنگی و علائق دانش‌آموزان در اوقات فراغت شکوفا می‌شود؛ گاهی یک اردوی مناسب چه در قالب راهیان نور و در چه در قالب اردوهای سیاحتی و زیارتی و با وجود یک مربی آشنا به مسائل روانشناسی و تربیتی باعث می‌شود در تمام زندگی دانش‌آموز تحولی صورت گیرد؛ در حقیقت باید با ایجاد برنامه‌های مختلف و اردوهای مناسب، حیات معنوی دانش‌آموزان را مهیا کنیم.

این نماینده مجلس گفت: اینکه به بهانه نشاط، در مسیر یک اردو نظارت کافی نداشته باشیم و بدون دقت همه را رها کنیم، یک زمانی را بدون برنامه پُر کرده‌ایم که در این صورت شاهد نتیجه‌ای که در مسیر دین و ارزش‌های آن باشد، نیستیم و عملاً در محضر خدا خدمتی نکرده‌ایم لذا غنی‌سازی اوقات فراغت را عرصه مهم جهاد فرهنگی می‌دانم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت باید از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود و مسئولان بدون هماهنگی با هم کار نکنند که متاسفانه این موازی‌کاری‌ها از آسیب‌هایی است که در حال حاضر در این عرصه وجود دارد.

وی گفت: باید یک مدیریت واحد در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت وجود داشته باشد و همه مجموعه‌ها تحت آن مدیریت عمل کنند.

خسروی با بیان اینکه اوقات فراغت را بستری مهم برای تجدید ارزش‌های معنوی و الهی و حیات انقلابی دانش‌آموزان می‌دانم، افزود: به نظر بنده باید مجلس و دولت و حتی قوه قضائیه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اردوهایی که آموزش و پرورش و یا بسیج برگزار می‌کند، ادامه داد: این اردوها یک کار ارزشمند برای دانش‌آموزان است؛ اردوهای راهیان نور و حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی، تجدید بیعت با فرهنگ ایثار و فداکاری است اما به این شرط که این فرهنگ بعد از سفر نیز ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه کارهایی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام شده است اما کافی نیست، افزود: تلاش صورت می‌گیرد اما بی‌نظمی نیز وجود دارد و آماری که درباره کارهای انجام گرفته می‌دهند واقعی نیست ما باید به سمت واقع‌بینی برویم.

خسروی گفت: متأسفانه پس از گذشت چندین سال از انقلاب هنوز اردوهای تفریحی ما اعتبارات لازم را ندارد و با توجه به تهاجم فرهنگی موجود، توجهی به غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نمی‌شود.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.