آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / بازدید نمایندگان مجلس ایران از دانشگاه واسدا در توکیو

بازدید نمایندگان مجلس ایران از دانشگاه واسدا در توکیو

IMG_20150729_105628بازدید نمایندگان مجلس ایران از دانشگاه واسدا در توکیو

آموزش عالی در کشور ژاپن همچون ایران در دو دسته دولتی و غیر دولتی (خصوصی) قرار دارد. یکی از مهمترین دانشگاه های خصوصی توکیو دانشگاه بزرگ واسدا در داخل شهر توکیو است که از قدمتی بیش از یکصد سال برخوردار می باشد.

 لذا در راستای برنامه های سفر هیئت اعزامی مجلس شورای اسلامی ایران به کشور ژاپن روز یکشنبه ۰۴/۰۵/۱۳۹۴ از دانشگاه واسدا در توکیو بازدید کردند. در این بازدید ضمن گفتگو با مسئولان این دانشگاه( به خصوص امیدواری آنان در توسعه روابط پس از انجام مذاکرات ایران و ۱+۵ ) موارد عدیده ای در زمینه نظام آموزش عالی و تبادل نظر میان دو طرف صورت پذیرفت.

توسعه روابط علمی و گسترش مبادلات تحقیقاتی میان دانشگاه های ایران و این دانشگاه و همچنین تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های ایران شناسی در ژاپن و ژاپن شناسی در ایران نیز از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود. در این جلسه آگاهی های خوبی نسبت به وضعیت دانشگاه های کشور ژاپن برای اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس حاصل گردید.

نمایندگان ایران به بازدید از برخی بخش های این دانشگاه پرداخته و نهایتاً در دانشگاه مطالعات اسلامی و بخش ویژه این دانشگاه که به حضور اسلام شناسان چندی مزین بود – در نشستی تحقیقاتی- حضور یافتند .

 استادان این گروه به ترجمه آثاری مثل فتوح البلدان بلاذری، سیاست نامه خواجه نظام الملک و تعدادی دیگر از کتب نفیس فارسی و عربی به زبان ژاپنی پرداخته بودند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.