آخرین اخبار
خانه / آموزش و پرورش / سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش برگزار شد

سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش برگزار شد

1_635741033256008731_s

این اجلاس از صبح امروز یکشنبه در سالن همایش های برج میلاد با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون راهبردی رئیس جمهور و بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور  آغاز شد

ShowPicture.aزspxمحمدباقر نوبخت در حاشیه سی و دومین اجلاس مدیران وروسای آموزش و پرورش کشور و در جمع خبرنگاران درباره اقدامات دولت برای حقوق و معیشت فرهنگیان بیان کرد : در این گردهمایی سه روزه مسئولان آموزش و پرورش کل کشور ، مقدر شد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوردرباره  آنچه که دولت تا پایان امسال برای سال ۹۵ و برای دوره برنامه پنجم دارد گزارشی را به این مسئولان ارائه کند و آنها هم بر پایه این برنامه ها خودشان را تنظیم کنند.

 وی افزود :براساس تمهید مقدماتی که ملهم از مصوبه هئیت وزیران برای ۶ ماهه دوم امسال یعنی از ماه بعد است  مقدر شد که طرح رتبه بندی فرهنگیان اجرایی شود ، برای این کار مضاف بر سقف ۲۴ هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش هزار و ۱۳۵۰ میلیارد  تومان بودجه در نظر گرفته شده است .
نوبخت ادامه داد : استمرار این طرح که به نحو شایسته ای، کارایی نظام آموزش و پرورش را افزایش خواهد داد ، بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان در سال آینده برای استمرار این طرح باز هم بودجه پیش بینی شد که اکنون منابع آن در دست تهیه است .چون این طرح در مصوبه هیأت وزیران و در قانون مطرح بود که وزارت آموزش و پرورش  طرح را تعیین می کند ، این طرح در شورای توسعه مدیریت کشور به تصویب برسد ، این شورا باید در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل شود ، آخرین مرحله این طرح در وزارت آموزش و پرورش تهیه شد احیاناً آقای دکتر فانی و همکارانشان در این گردهمایی سه روزه روی آن آخرین بازنگری را خواهند داشت.
وی اظهار داشت : ما می توانیم قبل از مهر این طرح را در شورای توسعه به تصویب برسانیم با توجه به اینکه منابع برای این کار از الان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم از اول مهر این طرح را اجرایی کنیم .
معاون ریاست جمهوری همچنین خاطر نشان کرد : متوسط حقوق فرهنگیان که به هیچ وجه متناسب با ارزش کار فاخری که انجام می دهند نیست از تعدادی از دستگاه های اجرایی و دولتی کمتر است و متاسفانه از تعدادی از دستگاهها نیز بیشتر است نه به این معنی که فرهنگیان حقوق بیشتری می گیرند بلکه نشان می دهد که نظام پرداخت کشور معیوب است  به طوری که اکنون فرهنگیان با این کار ارزشمند ، حقوقی را دریافت می کنند که به هیچ وجه متناسب با کارشان نیست .
نوبخت ادامه داد: ما برای اینکه عدالت را محقق کنیم باید نظام پرداخت را بازنگری کنیم . خوشبختانه در حال حاضر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور کارگروهی مسئول و مامور شدند که نظام پرداخت کشور را بازنگری کنند که به این ترتیب نه تنها برای فرهنگیان بلکه برای سایر کارکنان دولت هم به گونه ای عمل کنیم که این تبعیض و تفاوت ناروا برطرف شود .
داعلی اصغر فانی در سی و دومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش وپرورش سراسر کشور که در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود ، گفت: معلمان ستون فقرات آموزش و پرورش هستند. هر توفیقی که در آموزش وپرورش مشاهده می کنید، مرهون تلاش ها و مجاهدت های معلمان است و رؤسای آموزش و پرورش مناطق ، به عنوان لایه های اجرایی مدیریتی در آموزش و پرورش ، در این باره نقش کلیدی دارند. از این منظر ، اجلاس رؤسای آموزش وپرورش اهمیتی بیش از پیش دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم با هم فکری ، همدلی و هم زبانی دولت و ملت و تلاش های مجلس محترم شورای اسلامی ودولت محترم بتوانیم بخشی از تلاش های معلمان را پاسخ گو باشیم. ما اعتقاد داریم که منزلت، هویت و معیشت معلمان ، موردتوجه ، بازبینی و بازسازی قرار گیرد .
وی با اشاره به اینکه رأی اعتماد مجدد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش وپرورش تکلیف مضاعفی را ایجاد می کند گفت: در فرصتی که دراختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است ، باید با کار بیشتر، تلاش بیشتر و پیگیری بیشتر، به جامعه تعلیم وتربیت ، معلمان و فرهنگیان گرامی ، دانش آموزان عزیز، اولیای دانش آموزان که خود به تعبیر مقام معظم رهبری حداقل ۴۰ میلیون نفر از این جامعه را تشکیل می دهند، خدمت کنیم.
وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: امروز از نقشه راه سند تحول بنیادین رونمایی کردیم . این آمادگی در آموزش وپرورش وجود دارد که تنها به اتکای سند تحول ، آموزش وپرورش بهتری را در طول برنامه ششم توسعه رقم بزنیم.
فانی در ادامه از حمایت های مقام معظم رهبری ودولت و مجلس تشکر کرد و بیان داشت: در هیچ دوره ای به اندازه این دوره آموزش وپرورش موردعنایت بزرگان قرار نگرفته بود. این توجه برای آموزش وپرورش پشتوانه بزرگی است.

ن

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اهتمام دولت به افزایش حقوق معلمان در سال تحصیلی پیش رو خواستار شد: این افزایش حقوق برچسب نظام رتبه بندی معلمان را نداشته باشد و در قالب قانون خدمات کشوری صورت گیرد.
 محمد مهدی زاهدی در جریان سی و دومین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور که در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه در سایر دستگاه های دولتی ، افزایش حقوق مبتنی بر قانون خدمات کشوری صورت گرفته است، گفت: وزارت آموزش و پرورش هنوز این اقدام را انجام نداده است و موضوع که در ابتدای سال تحصیلی جدید محقق خواهد شد. در عین حال، در فرصت مقتضی ، بر اساس نظام رتبه بندی معلمان متناسب با شـان و جایگاه آنان حقوق و مزایا تعیین شود، به طوری که حس کنند از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردارند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس تلاش می کند دغدغه های وزارت آموزش و پرورش را در تدوین برنامه ششم توسعه لحاظ کند، خاطرنشان کرد: توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، استقرار نظام صلاحیت حرفه ای معلمان، اجرای برنامه درسی ملی و تحول در برنامه ریزی آموزشی با توجه به توسعه فنی و حرفه ای و سبک زندگی ایرانی – اسلامی در آموزش و پرورش، ایجاد نظام جامع هدایت تحصیلی و استعدادیابی به ویژه ناظر بر حوزه علوم انسانی، ارتقای جایگاه مشاوره و اندازه گیری سلامت روانی، اجتماعی، دینی و جسمی دانش آموزان، ارتقای جایگاه مهدهای کودک و آموزش پیش دبستانی، افزایش سهم دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش ، نیز مشارکت و تعامل دو سویه والدین و نخبگان و رسانه ها با مدارس ، از محورهای اصلی تدوین احکام برنامه ششم توسعه در حوزه آموزش و پرورش خواهد بود.
زاهدی تنوع بخشی به منابع مالی آموزش و پرورش از طریق جذب مشارکت های مردمی، وقف و خیریه را از دیگر محورهای تدوین برنامه ششم توسعه برشمرد و افزود: همان گونه که وزیر آموزش و پرورش در سخنان خود به کشور کره جنوبی به عنوان الگو اشاره کردند، باید به دنبال نگاه خاص به منابع دولتی در این حوزه باشیم. برای مثال ، تخصیص درصد مشخصی از GDP به حوزه آموزش و پرورش می تواند اقدامی راهگشا باشد. کما اینکه ۳ درصد از GDP به امر پژوهش اختصاص یافته است و این نگاه ملی و کلان باید بر امر تعلیم و تربیت نیز حاکم باشد.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت افزایش سهم اعتبارات غیرپرسنلی به پرسنلی اشاره کرد و افزود: سهم اعتبارات پرسنلی باید به ۸۰ درصد برسد.
b4472399-52d3-4fe2-8361-ca1dd6a4de39 d7c8d83b-c525-4268-91c0-a6e10c7b1761

تجدید بیعت مدیران آموزش و پرورش با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی

در پایان اولین روز از سی و دومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور ، مدیران آموزش و پرورش با حضور در مرقد حضرت امام خمینی (ره) با آرمان های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت می کنند.مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور بر مزار شهیدان رجایی و باهنر یاد و خاطره این شهدای گرانقدر حوزه تعلیم و تربیت را گرامی خواهند داشت.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.