آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار تربت حیدریه / اجتماع صادقیون در تربت حیدریه برگزار شد

اجتماع صادقیون در تربت حیدریه برگزار شد

14همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اجتماع صادقیون با حضور طلاب و روحانیون و هیئت های مذهبی در حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت حیدریه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابان تربت، طلاب و روحانیون و هیئت های مذهبی پس از اجتماع در بیت امام جمعه، در مسیر میدان مرکزی و حوزه علمیه مرحوم هراتی به عزاداری، نوحه سرائی و سینه زنی پرداختند.

در این مراسم که با حضور دکتر خسروی نماینده مردم در مجلس و جمعی از مسئولین همراه بود ،حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی افزود: شیعه توانسته با عزاداری ها، نکوداشت ها و ایام الله های مختص اهل بیت علیه السلام، عزت اقتدار خود را در جهان حفظ کند.

وی به شاخصه های زندگی امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: اولین مبنای زندگی امام صادق(ع) این بود که عمل و بار آخرت هر انسان را کسی جز غیر خودش نمی تواند به سرانجام برساند و مومن برای رسیدن به کمال و شعادت باید تمام تلاش خود را بکار بندد.

رضایی تاکید کرد: گردانندگی جهان و روزی هر اسنان توسط خدا، دو مبنای دیگر زندگی امام صادق(ع) بود که بر اساس ان زندگی را مدیریت و به پیش می برد.

وی اذعان داشت: اعتقاد به مرگ و معاد ویژگی دیگری از این امام همام بود که باید دنیا را به مانند مزرعه ای در آن عمل کاشت و در عالم برزخ و قیامت محصول عمل خویش را برداشت کنیم.

پس از مراسم سخنرانی طلاب و روحانیون بهمراه هیئت های مذهبی در صحن حوزه علمیه مرحوم هراتی به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

همچنین در این اجتماع کاروان ۱۵۰ نفره زائران پیاده شهرستان بافق یزد با سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد طباطبائی به جمع عزااران امام صادق(ع) پیوستند.

1 2 14IMG_0375 IMG_0409 IMG_0472 IMG_0473 IMG_0474 IMG_0476 IMG_0477 IMG_0480 IMG_0481 IMG_0483 IMG_0484 IMG_0485 IMG_0487 IMG_0508 IMG_0518

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.