آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / ارائه گزارش هیات اعزامی به ژاپن از مدارس این کشور /تبادل نظر درباره طرح رسیدگی به مشکلات مربیان پیش‌دبستانی

ارائه گزارش هیات اعزامی به ژاپن از مدارس این کشور /تبادل نظر درباره طرح رسیدگی به مشکلات مربیان پیش‌دبستانی

خسروی سهل‌آبادی در تشریح جلسه کمسیون آموزش و تحقیقات:
ارائه گزارش هیات اعزامی به ژاپن از مدارس این کشور /تبادل نظر درباره طرح رسیدگی به مشکلات مربیان پیش‌دبستانی

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: گروهی که از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلش شورای اسلامی به کشور ژاپن اعزام شده بودند گزارشی از نحوه استخدام مدارس این کشور ارائه دادند و در این جلسه درباره جذب مربیان پیش دبستانی به صورت حق‌التدریس تبادل نظر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی در تشریح جلسه امروز (۲۷ مردادماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: هیات اعزامی کمیسیون به کشور ژاپن درخصوص بازدید از مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی این کشور گزارشی ارائه دادند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از نکات مهم این گزارش در رابطه با نوع جذب نیرو در آموزش و پرورش کشور ژاپن است که از دو مسیر می‌گذرد، افزود: در مسیر نخست؛ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید در آزمونی سخت و استاندارد شرکت کنند و مصاحبه‌های مختلف رفتاری و آزمایشات متعدد سلامت جسمی و روانی از آن‌ها گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در ادامه مسیر آزمون استخدامی در آموزش و پرورش کشور ژاپن متقاضیان باید در کلاس‌هایی که مهارت‌های معلمی را آموزش می‌دهد شرکت کنند و حدود سه الی چهار سال ابتدای کار خود را در مدارس معلم یار خواهند بود.

خسروی سهل‌آبادی افزود: مسیر دوم؛ برای مردمی از ژاپن که می‌خواهند وارد آموزش و پرورش شوند حضور در دانشگاهایی مانند دانشگاه فرهنگیان ایران است اما این افراد نیز باید تمام مراحل مسیر نخست را بگذرانند.

وی بیان کرد: در این گزارش آمده است؛ بی‌سوادی در کشور ژاپن ریشه‌کن شده چراکه گذراندن دوره سه سال پیش‌دبستاتی، شش سال ابتدای و سه سال مقطع راهنمایی اجباری است و هر فردی به هر دلیل مانع حضور فرزند خود در مدرسه شود برابر قانون با آن برخورد خواهد شد و اگر مشکل مالی داشته باشند دولت آن مرتفع می‌کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: همچنین در جلسه امروز درباره طرح فعالیت مربیان پیش دبستانی به صورت حق‌التدریس در مدارس تبادل نظر شد که البته این طرح باید در صحن علنی مجلس مطرح شود و مجلس به آن موفقت کند./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.