آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / شهید کاوه اسطوره کردستان

شهید کاوه اسطوره کردستان

  images (5)رشادت‌ها و عملیات‌های موفقیت‌آمیز شهید کاوه در کردستان شهره عام و خاص بود، تا جایی که در هر منطقه که شنیده می‌شد کاوه به آنجا رفته ضدانقلاب تا کیلومترها عقب‌نشینی می‌کرد

 محمود کاوه در خردادماه سال ۱۳۴۰ در مشهد دیده به جهان گشود. از دوران کودکی تفکر مبارزاتی و حضور در جلسات مذهبی و منبر علماء بزرگی چون شهید کامیاب، هاشمی نژاد و مقام معظم رهبری در او شکل گرفت.

با شروع حرکت‌های انقلابی و قیام مردم علیه رژیم پهلوی، محمود کاوه به خیل انقلابیون پیوست و مبارزه خود را شروع نمود. با پیروزی انقلاب و شروع دفاع مقدس وارد عرصه مبارزه با کومله و دمکرات‌های ضدانقلاب شد و با اتخاذ تاکتیک‌های چریکی اولین فرمانده عملیات ضد کمین علیه ضدانقلاب در کردستان شد.images (7)
همزمان با تشکیل تیپ ویژه شهداء توسط سرداران شهید ناصر کاظمی و محمد بروجردی، وی به‌عنوان فرمانده عملیات تیپ معرفی گردید.
رشادت‌ها و عملیات‌های موفقیت‌آمیز وی در کردستان شهره عام و خاص شد. تا جایی که در هر منطقه که شنیده می‌شد کاوه به آنجا رفته ضدانقلاب تا کیلومترها عقب‌نشینی می‌کرد. شهید کاوه در عملیات‌های چریکی به شیوه‌ای عمل می‌کرد که در هر عملیات تعدادی از عناصر آلوده و ضدانقلاب را کشته یا اسیر می‌نمود.

لذا عناصر خودفروخته کردستان که یارای مقابله با وی را نداشتند مبالغ هفتگی را به‌عنوان جایزه برای شهادت رساندن وی تعیین نمودند و نام محمود کاوه بر سر زبان‌ها افتاد، محمود کاوه در ۲۳ سالگی فرماندهی تیپ ویژه شهداء را بر عهده گرفت.
شهید کاوه اولین فرمانده ای بود که طلسم شب کردستان را شکست و امنیت را در کردستان به ارمغان آورد. او در کردستان مقابل دوست و دشمن در تیررس بود، کسانی که رو به روی کاوه می‌جنگیدند تا زمانی که قدرت داشتند ایستادگی می‌کردند اما زمانی که ضعیف می‌شدند در لباس مردم می‌خزیدند.images (6)
در اوج هجمه‌های داخلی و بیرونی، کاوه مرد میدان‌های سخت بود. او امنیت را به بوکان، مریوان، سردشت و پیرانشهر بازگرداند و عوامل وابسته به ضدانقلاب تا سرحد مرزهای غربی کشور به عقب رانده شدند.
شهید کاوه همیشه پای‌کار و همراه نیروها بود حتی درزمانی که مجروح شده بود بازهم با عصا پابه‌پای نیروهای خود وارد عملیات می‌شد. او همیشه در خط مقدم حضور داشت و پشت خط نمی‌ماند و با جراحت‌ها و زخم‌هایی که برداشت شهید شد و اسطوره کردستان باقی ماند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.