آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / معلمان از بخشنامه سازمان مدیریت مبنی بر ممانعت از ادامه تحصیل مستثنی شوند

معلمان از بخشنامه سازمان مدیریت مبنی بر ممانعت از ادامه تحصیل مستثنی شوند

خسروی سهل‌آبادی:

معلمان از بخشنامه سازمان مدیریت مبنی بر ممانعت از ادامه تحصیل مستثنی شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بخشنامه اخیر سازمان مدیریت مبنی بر ممانعت از ادامه تحصیل کارمندان دولت در بیش از یک مقطع تحصیلی، تصریح کرد: معلمان نیز مشمول این بخشنامه شدند در حالی که باید برای آنها استثنا قائل شد.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور کار امروز یکشنبه (۲۹ شهریور) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون امروز به بررسی مصوبه مجلس درباره مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی پرداخت که بر اساس این مصوبه افراد مذکور باید به صورت حق‌التدریس به کار گرفته شوند که متاسفانه تاکنون در این زمینه اقدام موثر و جامعی صورت نگرفته است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروز نشستی مشترک برای تعیین تکلیف وضعیت حق‌التدریسی مربیان پیش دبستانی با حضور بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد که در این جلسه وی وعده داد تا هرچه سریع‌تر به این وضعیت رسیدگی شود تا برابر مصوبه مجلس هرزمان که نیاز به حضور این نیروها در آموزش و پرورش بود از آنها استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه استفاده از نیروهای بسته حمایتی نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی واقع شد، تصریح کرد: در بودجه سال ۹۴ ، مجلس به کارگیری آنها را ممنوع کرده اما در برخی شهرستان‌ها از این نیروها استفاده می‌شود که باید تجدیدنظری صورت گیرد.

وی یادآورشد: بررسی استفاده از نیروهای بازنشسته نیز در دستور کار کمیسیون واقع شد که با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، به نظر می‌رسد استفاده از این افراد در آموزش و پرورش مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

خسروی سهل‌آبادی، تاکید کرد: اخیرا بخشنامه‌ای از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مورد اینکه کارمندان دولت بیش از یک مقطع تحصیلی حق ادامه تحصیل ندارند صادر شد که معلمان نیز مشمول این بخشنامه شدند؛ حال نظر کمیسیون آن است که معلمان نباید در ردیف کارمند معمولی ادرات محسوب شود و باید این بخشنامه برای معلمان استثنا قایل شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ همچنین به بعضی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور که تعدادشان به ۳۶۰ نفر می‌رسد نامه‌ای ارسال شده که بر اساس آن، این افراد شرایط عضویت هیات علمی دانشگاه را ندارند و به نظر می‌رسد افرادی که در هیات علمی جذب دانشگاه هستند حالا این نوع برخوردها بوی مسایل سیاسی را می دهد که باید این مهم مورد توجه واقع شده تا حق آنها ضایع نشود./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.