آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / پرهیز از برخورد سیاسی در مسئله بورسیه دانشجویان/کمیسیون آموزش در برخورد با متخلفین با کسی تعارف ندارد

پرهیز از برخورد سیاسی در مسئله بورسیه دانشجویان/کمیسیون آموزش در برخورد با متخلفین با کسی تعارف ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد
پرهیز از برخورد سیاسی در مسئله بورسیه دانشجویان/کمیسیون آموزش در برخورد با متخلفین با کسی تعارف ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پرهیز از برخورد سیاسی در مسئله بورسیه دانشجویان، گفت: کمیسیون آموزش در برخورد با متخلفین با کسی تعارف ندارد.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با بورسیه دانشجویان، اظهار کرد: مسئله بورسیه‌ها در ابتدا با نگاه سیاسی مطرح شد و در همین راستا رسانه‌ها نیز آماری را عنوان کردند که سبب ایجاد جوی شد که رهبر معظم انقلاب نیز در این رابطه، فرمودند: در مسئله بورسیه‌ها به خیلی‌ها ظلم شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به موضع این کمیسیون در ارتباط با مسئله بورسیه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: موضع کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از همان ابتدا موضع مشخصی بود و این کمیسیون کمیته‌ای مشخص برای بررسی بورسیه و ادعای افراد در این زمینه تشکیل داد و در همین راستا بورسیه با تعداد بیش از ۳ هزار نفر به کمتر از ۳۰ نفر رسید و بقیه موارد بورسیه در چارچوب مقررات قانونی، مشکلی متوجه آن‌ها نبود.

وی ادامه داد: موضع دیگر کمیسیون آموزش برخورد با افراد متخلف در هر جایگاه و مقامی که هستند است، به طوری که کمیسیون با تمام افراد متخلف برخورد جدی کرده و در این زمینه با کسی تعارف ندارد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: تا زمانی که تخلف از سوی مراجع قانونی تأیید نشده و به اثبات نرسیده است کسی حق حرمت‌شکنی و تشویش اذهان عمومی نسبت به افراد را ندارد، چراکه دانشجویان بورسیه افراد نخبه و فرهیخته‌ای هستند که این فضا برای آنان مناسب نیست.

خسروی در ارتباط با آخرین وضعیت رسیدگی به بورسیه‌ها، عنوان کرد: کمیته‌ ایجاد شده در کمیسیون آموزش در حال بررسی وضعیت بورسیه‌ها بوده تا احقاق حقوق دانشجویان به درستی انجام شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در مسئله رسیدگی به بورسیه‌ها نباید هیچ‌گونه برخورد سیاسی انجام شود، بیان کرد: اگر درصدی از افراد در این زمینه تخلف داشته باشند کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تخلفات آنان رسیدگی و با تمام متخلفین در این زمینه برخورد می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در طول مدت رسیدگی به وضعیت بورسیه‌ها جلساتی با وزیر، معاونین و دانشجویان گذاشته و کلیات مباحث در این جلسات مطرح شد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کمیسیون آموزش پیگیر حقوق دانشجویان است، تأکید کرد: مواضع کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه همان مواضع اولیه که در شأن این کمیسیون باشد یعنی رعایت قوانین و مقررات است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.