آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / نماینده مجلس: نظام رتبه بندی معلمان در سال ۹۵ با جدیت دنبال می شود

نماینده مجلس: نظام رتبه بندی معلمان در سال ۹۵ با جدیت دنبال می شود

81770498-70181624عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان که امسال وزارت آموزش و پرورش انجام آن را آغاز کرده سال آینده با جدیت دنبال می شود.
به گزارش ایرنا، ابوالقاسم خسروی سهل آباد روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۴- ۹۵ که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه فرزانگان تربت حیدریه برگزار شد، افزود: امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد افزایش شان و منزلت معلمان و بهبود وضعیت معیشتی آنان به بهترین نحو ممکن باشیم.
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از ایجاد فضای همدلی و تعامل بین دولت و مجلس، افزود: یکی از مهمترین نشانه های همدلی، طرح نظام سلامت است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجرا است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه آموزش و پرورش کارهای بجای مانده زیادی هنوز وجود دارد که با تعامل دولت و مجلس برطرف می شوند، اما این کافی نیست زیرا آموزش و پرورش جزو آن دسته از وزارتخانه هایی است که نیازمند توجه اولیا و افراد خیر می باشد.
وی گفت: با وجودی که رتبه نخست علمی در خاورمیانه به جمهوری اسلامی اختصاص دارد و نخبگان زیادی از دانشگاه های صنعتی شریف، فردوسی، امیرکبیر و تهران فارغ التحصیل می شوند، اما متاسفانه هنوز جایشان در مدارس ما خالی است.
خسروی افزود: باید بهترین فارغ التحصیلان و افراد دارای مهارت و تعهد در این وزارتخانه به عنوان یک وزارتخانه زیربنایی جذب شوند.
در شهرستان تربت حیدریه هم اکنون ۳۵ هزار نفر دانش آموز مشغول تحصیل هستند که از این تعداد سه هزار و ۲۰۰ نفر کلاس اولی می باشند.
این دانش آموزان در ۲۸۳ آموزشگاه و با کمک دو هزار و ۵۰۰ نفر معلم درس می خوانند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.