آخرین اخبار
خانه / در آینه‌ی تلاش مسئولین / مه ولات / آغاز برداشت محصول انار در مه ولات /پیش بینی برداشت ۴۵ هزار تن انار

آغاز برداشت محصول انار در مه ولات /پیش بینی برداشت ۴۵ هزار تن انار

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات از برداشت محصول انار از سطح۳ هزارهکتار باغ های این شهرستان خبر داد.

81340022-5998037احمد نادری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عبدل آباد  مه ولات ، با بیان اینکه برداشت انار از باغهای سطح شهرستان مه ولات از مهر ماه آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد،گفت : از هر هکتار باغ انار ۱۵ تن محصول برداشت می شود .

 

وی متوسط تولید محصول انار شهرستان مه ولات را ۴۵ هزار تن عنوان کرد و افزود:  میزان تولید محصول انار مه ولات امسال با توجه  به شرایط آب و هوایی و تاثیر عوامل اقلیمی بر تولید محصول  انار، پیش بینی می شود  نسبت به سال گذشته که باغات انار به شدت دچار سرمازدگی و کاهش محصول شده بود  ۸۸ درصد افزایش داشته باشد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد:کشاورزان انار تولیدی خود را علاوه بر  مصرف تازه خوری  به سایر نقاط ایران و کشورهای دیگر عرضه و بخشی از ان را جهت تهیه رب فراوری می کنند.

 

وی مهمترین رقم تولیدی انار شهرستان را انار اردستانی که ارزش صادراتی داشته   ذکر کرد و گفت: انار قرمز ،ملس ،اغدا ،شیرین،خزر و شیشه کپ از دیگر ارقام تولیدی این شهرستان است.

 

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات افزود:از جمله مشکلات کشاورزان و باغداران این منطقه قیمت پایین این محصول عنوان کرد و افزود:این محصول با قیمت پایین از کشاورزان خریداری  و با قیمت چند برابر به دست مصرف کننده می رسد.

 

نادری با اشاره به اینکه روستای عبدل آباد از توابع  شهرستان  مه ولات  یکی از مناطق مستعد با قابلیت بالای کشاورزی است، یاد آور شد:شرایط مساعد آب و هوایی و خاک مناسب این روستا را مستعد پرورش مرغوبترین انار شهرستان با بیشترین سطح زیر کشت این محصول کرده است .

 

وی با اشاره به اینکه یک سوم باغات انار  شهرستان مه ولات در روستای عبدل آباد واقع شده است ،افزود :مجتمع صنایع غذایی دیار مه ولات به همت  باغداران ،بخش خصوصی و با کمک تسهیلات دولتی در روستای عبدل اباد احداث و فاز یک این کارخانه جهت تهیه رب انار و فراورده های آن از سال گذشته راه اندازی شده است.

 

گفتنی است ،عبدل آباد یکی از بزرگترین روستاهای استان خراسان رضوی با جمعیتی بالغ بر هفت هزار نفر  در فاصله ۵ کیلومتری از مزکز شهرستان مه ولات و فاصله ۲۰۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

 

انتهای پیام/*

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.