آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / وزیر امور خارجه ایران باید مقتدرانه ، آگاهانه و هوشمندانه در مجامع بین اللملی حضور پیدا کند

وزیر امور خارجه ایران باید مقتدرانه ، آگاهانه و هوشمندانه در مجامع بین اللملی حضور پیدا کند

IMG_7500 (1631)کار نامه پنجاه ساله ی برخورد آمریکا با ملت ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی در طول این سی و شش سال گذشته کارنامه درخشانی نبود و نیست ، طرح استضاح ظریف وزیر امور خارجه یکشنبه مورد بحث و برسی قرار خواهد گرفت

ابوالقاسم خسروی نماینده مردم زاوه ،تربت حیدریه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی درگفتگو بامهرزاوه اظهار کرد؛ کارنامه پنجاه ساله ی برخورد آمریکا با ملت ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی در طول این سی و شش سال گذشته کارنامه درخشانی نبود و نیست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با عنوان اینکه، عملکرد آمریکا در کودتایی که در سال ۳۲ بر علیه حکومت دکتر مصدق انجام دادن تا حمایت های آشکار از رژیم صد درصد جنایت کار پهلوی تا تحمیل جنگ نابرابر علیه مردم، تحریم های اقتصادی و… . آنها به هوا پیمای مسافربری ما رحمی نکردن ، بلوکه کردن دارایی ها ملت ایران ،حمایت از منافقین که بیش از چهار هزار انسان بی گناه را ترور کردند از جمله ریس جمهور شهید رجائی و هفتاد و دو تن از بهترین یاران انقلاب اینها همه حاکی از این است که این رژیم ماهیتش ماهیت مورد اعتمادی نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد ؛ با این نوع کارنامه ای که از این کشور وجود دارد بنا به سفارش رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای باید مقتدارانه وهوشمندانه و آگاهانه از حقوق ملت ایران دفاع کرد. هوشمندانه در مجامع بین اللملی حضور داشته باشیم اینها همه رسالت وزیر امور خارجه می باشد .با توجه به جنایتی که آل سعود به عنوان خادمین حرمین شرفین انجام دادند ، حضور وزیر امور خارجه در مجمع سالانه سازمان ملل باید مقتدر تر و در شأن نماینده جمهوری اسلامی ایران می بود.

وی افزود؛ سعودی ها مورد حمایت آمریکا یی ها هستند، همین آل سعود خا ئن نفت را از یکصد و بیست دلار آورد به پنجاه دلار با وجود این افکار ما اعتقاد داریم که نیازی به مذاکره نبوده.و تا اینجا هم که مذاکرات پیش رفته با اجازه رهبر انقلاب و حمایت ایشان بوده .ولی باید کاملا هوشمندانه و آگاهانه به این نوع مسائل ورود پیدا کرد .و هیچ وقت اینها نباید خطاهای که در داخل آن خشونت و دورنگی و نیرنگ هست فراموش شود و نباید اعتماد کرد .این ماهیت امریکا و مسئولان آن با افکار و برنامه های قبل و بعد از انقلاب اسلامی ؛در خصوص اینکه در آمریکا چه اتفاقی افتاده تعدادی از نمایندگان مجلس خواهان بررسی آن شده اند. هفته آینده وزیر امور خارجه آقای ظریف در مجلس حضور پیدا میکنند وکمسیون تشکیل داده میشود تا بررسی شود جزئیات این اتفاق چه بوده است.

خسروی در پایان ظهار داشت ؛ طرح استیضاح آقای ظریف ، تا هفته پیش بحث استیضاح آقای ظریف مطرح نبود ،بحث اعتراض به دست دادن ایشان و حضور درکنار رئیس جمهور آمریکا را نماینده های مجلس محکوم کردند و تا به امروز بحث استیضاح نبود و احتمال یکشنبه در این خصوص بحث و گفتگو شود ان شاء الله جزیئات را مطرح خواهم کرد . با توجه به مذاکرات و بحث های بین المللی که با آن روبه رو هستیم وزارت امور خارجه باید مقتدر باشد. فعلا تذکرات بجا داده میشود. ایشان باید پاسخ بدهد ولی بازهم خاطر نشان میشود که فکر نمیکنم بحث استیضاح در شرایط کنونی مطرح بشود.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.