آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / تصمیم گیریهای جزیره ای به زیان صنعتگران است

تصمیم گیریهای جزیره ای به زیان صنعتگران است

81793353-70221882تربت حیدریه- ایرنا- نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: زیان اصلی تصمیم گیریهای جزیره ای نصیب مردم می شود و تصمیم سازی بر چنین مبنایی به صنعتگران و کارآفرینان نیز لطمه های جبران ناپذیر وارد کرده است.
ابوالقاسم خسروی سهل آباد روز شنبه در هفتمین نشست کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری تربت حیدریه با حضور فرماندار این شهرستان افزود: اغماص و تعامل که بخشی از وظایف و اختیارات مدیران اجرایی است در بسیاری موارد بهتر از قوانین مشکلات را برطرف می کند.

وی گفت: در عین حال آنجا هم که دست مدیران استانی برای رفع مشکلات بسته است، نمایندگان مجلس می توانند در تهران و به صورت مستقیم با کمک دولتمردان مشکلات را برطرف کنند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه نیز تعداد تعاونیهای ثبت شده این شهرستان را ۷۰۲ واحد با ۲۷۸ هزار و ۱۹۵ نفر عضو، ۹۴٫۲ میلیارد ریال سرمایه ثبتی و سه هزار و ۹۱۸ فرصت شغلی اعلام کرد.
علی اکبر اسماعیل پناه افزود: از این تعداد ۵۱۳ تعاونی با ۸۵ میلیارد ریال و ۲۶۵ هزار و ۱۳ نفر عضو فعال، در حال بهره برداری و در دست اجرا و نیز سه هزار و ۱۶۰ فرصت شغلی هستند.
وی تعداد اتحادیه های ثبت شده در این شهرستان را نیز پنج واحد با تعداد ۴۶ نفر عضو و با سرمایه ثبتی ۳۰ میلیون ریال اعلام کرد که برای ۲۲ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
او همچنین جمعیت فعال این شهرستان را ۶۶ هزار و ۸۶۲ نفر، جمعیت شاغل را ۶۳ هزار و ۵۸ نفر، جمعیت بیکار را سه هزار و ۸۰۴ نفر، میزان بیکاری ۵٫۷ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی را۳۸٫۴ نفر ذکر کرد.
شهرستان تربت حیدریه دارای سه شهرک صنعتی می باشد که دو شهرک در تربت حیدریه و یک شهرک در بخش جلگه رخ واقع هستند.
از مجموع ۶۸ کارگاه و واحد صنعتی فعال منطقه تربت حیدریه ۲۶ واحد صنعتی در سه شهرک صنعتی استقرار دارند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

81793353-70221884 81793353-70221885

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.