آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / فرو‌ریختن ساختار علمی و مدیریتی کشور در صورت تداوم روند بی‌کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها

فرو‌ریختن ساختار علمی و مدیریتی کشور در صورت تداوم روند بی‌کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها

119286_thumخسروی سهل‌آبادی تاکید کرد:
فرو‌ریختن ساختار علمی و مدیریتی کشور در صورت تداوم روند بی‌کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه میان دانشگاه‌ها رقابت سختی در جذب دانشجو ایجاد شده اما رقابتی برای افزایش کیفیت آموزشی وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به خروجی‌های بسیار ضعیف اکثر دانشگاه‌ها، نظارت به عملکرد آن‌ها الزامی است چراکه با ادامه این روش، ساختار علمی و مدیریتی کشور فرو می‌ریزد.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت سطح علمی دانشجویان در جذب دانشجوی بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی را مورد بررسی قرار داد و گفت: تاکید کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این است که دانشگاه‌ها به سمت افزایش کیفیت حرکت کنند، به‌همین دلیل باید ارتباط دانشگاه‌ها با مراکز صنعتی، تجاری، کشاورزی و تحقیقاتی افزایش پیدا کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید اهداف سیاسی و اقتصادی کشور را در دانشگاه‌ها دنبال کرد چراکه حل مسائل و مشکلات جامعه از طریق دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است؛ به همین دلیل دانشجویان باید در شرایط علمی، آموزشی، کیفی و عملی مناسب قرار گیرند و باید پذیرفت دیگر دوره برگزاری کلاس‌های نظری و کپی و حفظ مطالب تمام شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند، اضافه کرد: مدیران باید به این موضوع که دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی بتواند در بدنه کار جامعه مشغول شوند بیاندیشند و در امورات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نقشی اساسی بازی کنند.

خسروی سهل‌آبادی ادامه داد: اینکه دانشجو بدون کنکور وارد دانشگاه شود به خودی خود مشکل خاصی ندارد چراکه دانش‌آموزان سال‌ها استرس کنکور داشتند و برگزاری آزمونی ورودی مانند کنکور دانشگاه‌های ایران در هیچ کشوری وجود ندارد؛ اما باید متقاضیان مراحلی جهت کسب آمادگی و توانایی علمی لازم برای ورود به دانشگاه پشت سر گذارند.

وی با بیان اینکه میان دانشگاه‌ها رقابت سختی در جذب دانشجو ایجاد شده اما رقابتی برای افزایش کیفیت آموزشی وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به خروجی‌های بسیار ضعیف برخی دانشگاه‌ها، نظارت به عملکرد آنها الزامی است چراکه ادامه این روش، ساختار علمی و مدیریتی کشور فرو می‌ریزد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ادامه روند آموزشی دانشگاه‌ها شان و منزلت وزارت علوم را زیر سوال خواهد برد، گفت: علاوه بر انتخاب هیات علمی با دقت و تامل بسیار، باید به ضرورت حفظ نسبت میان استاد و دانشجو نیز توجه کرد، همچنین ایجاد فضای مناسب کارگاهی و آزمایشگاهی جزو ضروریات است؛ نه آنکه در یک ساختمان مسکونی صرفا به جهت کسب درآمد اقدام به تاسیس دانشگاه شود./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.