آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / تسهیل پذیرش دانشجو و ارتقای کیفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد، راه‌حل معضل خروج نخبگان

تسهیل پذیرش دانشجو و ارتقای کیفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد، راه‌حل معضل خروج نخبگان

IMG_7475 (1381)خسروی سهل آبادی مطرح کرد:
تسهیل پذیرش دانشجو و ارتقای کیفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد، راه‌حل معضل خروج نخبگان
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که تسهیل پذیرش دانشجو و ارتقای کیفیت مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد را چاره‌ای برای حل معضل خروج ظرفیت‌های دانشگاهی از کشور می‌داند، معتقد است مدیریت افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد، نیازمند نگاهی مدبرانه است که کمیته سه نفره پذیرش دانشجو می‌تواند این مسأله را برطرف کند.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اهمیت جذب دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد، گفت: متقاضیان حضور در تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد حدود یک میلیون نفر برای مقطع کارشناسی ارشد و ۶۰۰ هزار نفر برای مقطع دکتری است، از این رو ابعاد مختلفی در این خصوص برای بررسی وجود دارد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور این تعداد از متقاضیان در حالی است که تنها ۱۵ درصد آنها مورد پذیرش واقع می شوند از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر مراجعه کنند که ممکن است شرایط پذیرش راحت تری از دانشگاه های داخلی داشته باشند.

وی افزود: از این رو باید تدبیری اندیشیده می شد که ضمن اینکه آموزش در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی همراه با ارتقای کیفیت ادامه یابد، پذیرش دانشجو نیز در آن تسهیل شود تا معضل خروج ظرفیت‌های دانشگاهی از کشور حل شود.

خسروی سهل آبادی اضافه کرد: مدیریت افزایش ظرفیت دانشگاه به همراه افزایش سطح علمی دانشگاه نیازمند نگاهی مدبرانه بود چرا که هر ساله حدود یک میلیون پایان نامه در مقطع ارشد و دکتری ارائه می شود که در صورت کیفی بودن می توانند بسیاری از نیازمندی های جامعه را برطرف کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه به تدبیر تشکیل کمیته سه نفره برای پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اشاره و عنوان کرد: اکنون معتقدیم این کمیته که وظیفه رصد مسائلی مربوط به نحوه تسهیل پذیرش دانشجو در کنار افزایش کیفیت سطح علمی دانشگاه آزاد را دارد، باید متشکل از عضوی از وزارت علوم، دانشگاه آزاد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باشد.

به گزارش خانه ملت، در نشست علنی روز سه‌شنبه (۱۲ آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی ۲۴۰ نفر از نمایندگان در نامه‌ای به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کردند باید مصوبه مجلس درباره تشکیل کمیته سه نفره پذیرش دانشجو تشکیل شود./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.