آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / مرکز آموزش استثنایی در تربت حیدریه فعال شد

مرکز آموزش استثنایی در تربت حیدریه فعال شد

81829964-70287033تربت حیدریه- ایرنا- مرکز آموزش استثنایی(هنرستان) ابتکار روز یکشنبه طی مراسمی با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  و نماینده مردم در مجلس  در تربت حیدریه گشایش یافت.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در این مراسم گفت: این مرکز با هزینه ۱۸ میلیارد ریال و مشارکت خیران، بنیاد برکت و سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ساخته شده است.

سعید نیروئی افزود: این هنرستان در زمینی به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع با سه طبقه زیربنا گنجایش ۲۰۰ نفر هنرجوی استثنایی را دارد اما هم اینک ۵۰ نفر در آن مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: هنرستان برای دو مقطع پیش حرفه ای و متوسط حرفه ای ظرفیت سازی شده لذا هم اکنون هنرجویان در مقطع متوسطه حرفه ای و در سه رشته مشبک، معرق و باغبانی در آن تحصیل می کنند.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه همچنین گفت: از مجموع ۳۶ هزار دانش آموز در این شهرستان ۳۹۰ نفر دانش آموزان استثنائی هستند.
وی افزود: دانش آموزان تربت حیدریه در ۲۸۳ مدرسه با فعالیت دو هزار و ۵۰۰ معلم تحصیل می کنند.
نیرویی همچنین اظهار اشت: دانش آموزان نیازمند خدمات ویژه در مراکز استثنائی ابتکار، میعاد و حضرت نرجس تربت حیدریه مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: نزدیک به هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در ۱۲ مرکز مستقل و آموزشگاههای استثنائی این استان با کمک دو هزار و ۵۰۰ معلم تحصیل می کنند که این رقم معادل ۱۳ درصد از کل دانش آموزان استثنائی کشور است.
سیدجواد حسینی افزود: امسال ۱۲۴ هزار دانش آموز توسط در این استان آزمایش سلامت شدند و چهار هزار و ۶۰۰ دانش آموز تلفیقی در مراکز استثنائی خراسان رضوی تحصیل می کنند که هزینه های اقتصادی و تحصیلی آنان پنج برابر هزینه های سایر دانش آموزان است.
وی گفت: مهمترین رویکرد و راهبردی که در این مدارس دنبال می شود افزایش سطح پوشش پیش دبستانی و تلفیقی فراگیر و همچنین افزایش خدمات توانبخشی آموزشی دو محوری است که در تمام ابعاد اداره کل مدارس استثنائی استان در اولویت قرار گرفته است.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.