آخرین اخبار
خانه / آموزش و پرورش / روش جذب در آموزش و پرورش تا به امروز روش صحیحی نبوده است

روش جذب در آموزش و پرورش تا به امروز روش صحیحی نبوده است

 عضو کمیسیون آموزش مجلس: روش جذب در آموزش و پرورش تا به امروز روش صحیحی نبوده است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه جذب معلم در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان باید انجام شود، گفت: با وجود این همه فارغ‌التحصیل از بهترین دانشگاه‌های کشور می‌بینیم که روش جذب تا به امروز روش صحیحی نبوده است.

 ابوالقاسم خسروی با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نمایشگاه مطبوعات در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش و برخی انتقادات که به آن وارد است به خبرنگار ایسنا گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان باید انجام شود یا افرادی که از طریق آزمون سراسری در این دانشگاه ابتدا مشغول به تحصیل شده و پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند جذب شوند.

وی افزود: کسانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده‌اند در دانشگاه فرهنگیان به مدت یک سال دوره‌های مهارت معلمی را می‌گذرانند و پس از آن جذب می‌شوند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تعداد کثیر شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: حضور این همه متقاضی زنگ خطری است که نشان می‌دهد جوانان فارغ‌التحصیل کشور از بهترین دانشگاه‌ها متقاضی آموزش و پرورش هستند اما روش جذبی که تا به امروز وجود داشته روش صحیحی نبوده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس خاطرنشان کرد: معتقدم باید بهترین‌های دانشگاه‌ها براساس نیاز آموزش و پرورش انتخاب و مشغول به کار شوند.

درباره خسروی ابوالقاسم

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.