آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / میزبانی پایتخت نشینان از( اهالی پایتخت زعفران)

میزبانی پایتخت نشینان از( اهالی پایتخت زعفران)

124321_origابوالقاسم خسروی سهل آبادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس:تربت ­حیدریه، مه ­ولات و زاوه  رتبه اول زعفران ایران و جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ابوالقاسم خسروی سهل­ آبادی به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) گفت:شهادت مظلومانه دختر آب و آیینه و آفتاب به ما آموخت که اگر بی­قرار امام خود باشیم حتما به حلاوت وصل خواهیم رسید.

وی سپس با اشاره به میراث­داران علم و شهادت و بصیرت در مفاخر تربت ­حیدریه، مه ­ولات و زاوه به بیان جایگاه رفیع سردار شهید عبدالحسین برونسی و حاج آخوند ملاعباس راشد تربتی و حماسه نهم دی پرداخت و افزود:مردم دیار زهد و عرفان و زعفران در هر عرصه از نیاز کشور ،نقش­آفرینی حداکثری داشته­اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نیاز امروز کشور را ، حماسه­آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: حوزه انتخابیه ما با تولید سالانه ۸۵ تن زعفران و ۲۲ هزار هکتار سطح زیر کشت ، رتبه اول زعفران ایران و جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین با اشاره به باغستان­های پسته و انار شهرستان مه­ولات،  زمینه اشتغال ۱۶ هزار نفری مردم را بسیار مغتنم شمرد.

وی در پایان از کارگاه­های ریسندگی بایگ و تولید طلای سفید یاد کرد و خاطرنشان ساخت که دولت باید یکی از این دو راه را برگزیند:

اول: اصلاح ساختار تقسیمات جغرافیایی و سیاسی و توجه به جمعیت و گستره شهرستان­های مذکور.

و ثانیا: اهتمام ویژه به شهرستان­های تربت­حیدریه، مه­ولات و زاوه در تامین عادلانه اعتبارات و تقسیم بودجه.

دبیر مجمع نمایندگان خراسان­رضوی دیدار با رهبر فرزانه انقلاب را آرزوی دیرینه همشهریانش برشمرد و از دولت خواست که همت همه جانبه­اش را برای حمایت از تولید و حقوق کشاورزان به کار گیرد تا برکات گیاه مقاوم زعفران و صنعت کشاورزی شهرستان، در تحقق اقتصاد مقاومتی معین و معلوم شود.

وی همچنین طلایه ­داری مردم شهرش را در نهم دی ماه ۱۳۵۷ شایسته تحسین دانست و درخواست ثبت این روز حماسی در تقویم ملی را به نام تربت­حیدریه خواستار شد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.