آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / دانشجویان به عنوان قشر پیشرو، پیاده نظام جریان های سیاسی نیستند

دانشجویان به عنوان قشر پیشرو، پیاده نظام جریان های سیاسی نیستند

logo2دکتر خسروی : دانشجویان به عنوان قشر پیشرو، پیاده نظام جریان های سیاسی نیستند

۶۲ سال پس از آن که دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا به تهران و نیز از سرگیری روابط تهران و لندن، چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، دست به اعتراض زده و سه دانشجو در جریان سرکوب این اعتراضات در دانشگاه توسط رژیم پهلوی، جان خود را از دست دادند، هنوز موضوع رابطه ایران با آمریکا و انگلیس، یکی از داغ ترین مباحث در محیط های دانشگاهی است.
اهمیت موضوع رفتار کشورمان با لندن و واشنگتن به ویژه پس از آن که رهبر انقلاب نسبت به موضوع نفوذ چنین دولت هایی در ایران در شرایط پسابرجام و استحاله فکری نخبگان هشدار دادند، افزایش یافته و در چنین شرایطی، پاسداشت روز دانشجو از اهمیت بالایی برخوردار است. هر ساله همزمان با روز ۱۶ آذر، دانشگاهیان شاهد برپایی میتینگ های سیاسی هستند که درون مایه آن، بحث بر سر چیستی جنبش دانشجویی و شرایط لازم برای فعالیت های سیاسی و فرهنگی در محیط دانشگاه است.
ابوالقاسم خسروی سهل آبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین، با اشاره به این که ایران زودتر از سال ۱۴۰۴ هجری شمسی در سند چشم انداز بیست ساله، به جایگاه اول علمی در منطقه خاورمیانه رسیده، هشدار داده است: با وجود این موفقیت نباید متوقف شویم و از ادامه شتاب رشد علمی دست برداریم. به گفته وی، دانشگاه محیطی برای تحقیق و پژوهش و پرورش ارزش های معنوی است و نباید تفکرات تند سیاسی آن را به باشگاه حزبی تبدیل کند و دانشجویان به عنوان قشر پیشرو، پیاده نظام جریان های سیاسی نیستند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.