آخرین اخبار
خانه / مشاهیر و مفاخر / مناطق سیاحتی و زیارتی

مناطق سیاحتی و زیارتی

مقبره قطب الدین حیدر

قطب الدین حیدر (عارف مشهور متوفی بسال ۶۱۸ ه.ق.) تک فرزند تیمور فرزند ابوبکر فرزند سلطانشاه سالوری از شاهزادگان ازبک و از تبار خاقان ترک بوده است.

ادامه مطلب

ghotbodin-heydar3

باغ ملی

باغ ملی شهرستان تربت حیدریه در مرکز شهر در انتهای خیابان معروف به باغ ملی و در بالای تپه ای قرار گرفته یکی از زیباترین پارک های منطقه محسوب میشود که با دستان پر توان باغبانان هنرمند شهر تبدیل به یک شاهکار شده است .درختان سرو سر به فلک کشیده گلهای زیبا- طرح های پرنده درختی و فواره ها آن را تبدیل به مکانی جذاب برای شهروندان تربتی و مسافرین محترم نموده است.   

ادامه مطلب

222

پارک جنگلی پیشکوه

بارک جنگلی پیشکوه که یکی از بزرگترین پارک های کشور نام گرفته دارای جایگاه خاص در منطقه خراسان مرکزی و محور شرق کشور است. پارکی با وسعت ۸۰۰ هکتار در دامنه کوه سه قله مشرف به شهر و با پیش بینی امکانات متنوع تفریحی و توریستی و نیز جاده گذر مسافرین استان های جنوبی کشور به مشهد الرضا و نیز چشم اندازهای بس زیبا می تواند پذیرای مسافرین و گردشگران باشد.

ادامه مطلب

111188

آبشار رود معجن

روستای رود معجن واقع در ۴۸ کیلو متری غرب تربت حیدریه در بخش بایگ واقع است در چهار کیلومتری این روستا آبشار زیبا به ارتفاع ۲۸ متر پدید آمده که از سلسله جبال چهل تن در۵۴ کیلو متری غرب شهرستان سرچشمه گرفته و پس از ایجاد آبشار مشروب کردن آبادی مسیر خود در نزدیکی روستای رود معجن وارد رودخانه حصار میشود.

ادامه مطلب

34

 

پل کسکک

 

 

 

 

 

 

 

درباره خسروی ابوالقاسم

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.