آخرین اخبار
خانه / دسته‌بندی نشده / شهید برات الله محمد زاده

شهید برات الله محمد زاده

 

سلام و صلوات خدا و رسول او بر ارواح طیبه ی شهیدان والامقام به ویژه دانش آموزان شهید؛ نونهالان و نوجوانانی که پایه های عزت و افتخار انقلاب اسلامی را متعهدانه بر شانه های علم و عمل خویش استوار ساختند.

درود بر ظفر آفرینان همیشه جاوید دانش آموز که در میان خیل عظیم شهیدان، به قلم سرخ شهادت و شهامت، بالاترین معدل خلوص را در کارنامه ی درخشان مدرسه ی عالم آفرینش به نام مبارک خویش رقم زدند.

شاگردان مکتب روح الله که در مدرسه ی شهادت، جانانه مشق عشق نمودند و مسیر ملک و ملکوت را یک باره در نوردیدند. فهمیده مسلکانی که خدا باورانه پرچم اعتلای ایران اسلامی را در سپیدهی سحری جاودانه بر بلندای ابدیت به اهتزاز در آوردند.

بدون شک ۳۶ هزار لاله ی به خون خفته ی دانش آموز، عظیم ترین پشتوانه ی توسعه ی معرفتی و معنوی جامعه و الگوهایی بی مانند برای دانش آموزان امروز و آینده ی این سرزمین اند.

زندگینامه و بخشی از خاطرات دانش آموز شهید برات الله محمد زاده

نام شهید: برات الله محمد زاده                     نام پدر: محمد

تاریخ ولادت: ۱۳۴۲                                  تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۱۱/۲۱

محل شهادت: طاووسیه                               محل دفن: روستای سهل آباد

 

شهید برات الله محمد زاده در خانواده ای مذهبی در روستای سهل آباد شهرستان زاوه خراسان رضوی به دنیا آمد. خصوصیات این شهید را می توان در رعایت تقوا و ولایت مداری و کمک به محرومین و مستضعفین و یاری به انسان های محتاج و نیازمند خلاصه کرد.

این شهید بزرگوار با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام در بهمن ماه سال ۶۱ به آرزوی دیرینه اش نائل آمد.

دلنوشته ای از دانش آموز شهید برات الله محمد زاده :

سفارش من به برادرانم که از خودم بزرگتر و کوچکترند این است که:

پیرو قرآن و اسلام باشند و پیرو رهبر بزرگوار باشند تا آنها هم از سربازان امام زمان(عج) شریف قرار بگیرند.

دانش آموز شهید برات الله محمد زاده از جمله شهدایی است که قبل از شهادت لقاء پروردگار به او الهام شده بود شهید محمدزاده در نمایشنامه نقش شهید را انتخاب کرد

بیان خاطره شهادت شهید محمدزاده توسط همسنگر و همکلاسی او ابوالقاسم خسروی سهل آبادی

در حال و هوایی که یادواره ستارگان درخشان آسمان شهادت روستای سهل‌آباد شهرستان زاوه خراسان رضوی در حال برگزاری است. خاطره ای از شهید عزیز برات الله محمد زاده یکی از شهیدان روستای سهل‌آباد یادآوری می‌شود.

شهید محمدزاده عزیز در عملیات والفجر مقدماتی  منطقه عملیاتی فکه ، محل شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی به شهادت رسید

روزهای گرم ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در ایام دفاع مقدس دانش آموزان دبیرستان شهید مطهری نمایشنامه ای را طراحی و در منطقه اجرا کردیم این نمایشنامه در آموزش و پرورش رتبه اول را کسب کرد در اکثر مساجد و روستاهای شهرستان اجرا شد در این نمایشنامه هر یک از دانش آموزان نقشی بعهده داشت برات الله محمد زاده عزیز نقش جوان مومن و حزب الهی و فداکاری را بعهده داشت که به دست منافقین به شهادت می‌رسید

نکته مهم این بود که هشت نفر از دانش آموزان این نمایشنامه با بدرقه مردم شهید پرور روستا عازم جبهه شدیم و در عملیات والفجر مقدماتی حضور داشتیم

از بین ما یک نفر به افتخار شهادت نائل شد آن هم شهید برات الله محمد زاده بود گویا انتخاب نقش شهید در نمایشنامه توسط او آگاهانه و از  روی بصیرت بود نام و یادش گرامی باد ⚘

بیان دو خاطره از شهید برات الله محمدزاده راوی: مرضیه حسین پور

  • خاطره ی اول

خاطره ای که یادم هست .زمانی که جهت بهیاری و دیدن دوره امدادگری به مشهد رفت .بعد از ۱۵روز به روستا آمد.به قدری عوض شده بود که می گفت :مادر من یک شب دیگر مهمان شما هستم امیدوارم درطی این مدت عمرم اگر کوتاهی یا قصوری از طرف من به شما رسیده به بزرگواری خود مرا حلال کنید و شب آخر را نمی خوابید.می گفت :مادر نخوابید بگذارید شما وپدر وبرادران وبستگان که اینجا جمع شدند خوب ببینم چون مطمئن هستم که دوباره شما را نمی بینم ولی امیدوارم که دیدار درقیامت وبا شفاعت ائمه اطهار همه دور هم جمع باشیم .ان شاءا…

  • خاطره ی دوم

زمانی که می خواست به جبهه برود. یکی از خاله هایش آمده بود و به عنوان نصیحت به او گفت: اگر صبر کنی و دیپلمت را بگیری بعداً می روی دانشگاه و از این طریق می توانی به انقلاب خدمت کنی. ایشان در جواب گفت: اگر من مثلاً بروم به ارتش و آخرین درجه آن را هم بگیرم آخرش مرگ است. پس چه مرگی بهتر از شهادت در راه اسلام است.

 

درباره خسروی ابوالقاسم

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.