آخرین اخبار
خانه / آموزش و پرورش / گفتمان توقف ممنوع شماره ۴ : یادآوری نگاه خطرناک هزینه ای و مصرف کنندگی بعضی از مسوولین به آموزش و پرورش بعنوان مانع بزرگ تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی، خدمت نمایندگان محترم مجلس یازدهم

گفتمان توقف ممنوع شماره ۴ : یادآوری نگاه خطرناک هزینه ای و مصرف کنندگی بعضی از مسوولین به آموزش و پرورش بعنوان مانع بزرگ تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی، خدمت نمایندگان محترم مجلس یازدهم

✅  نگاه هزینه ای و مصرف‌کنندگی به آموزش و پرورش مانعی در راستای نیل به افق چشم‌انداز و سدی در برابر گام دوم انقلاب اسلامی

 

✅ نگاه مصرفی به آموزش و پرورش، عدم نگرش و رویکرد سرمایه ای به تامین و تربیت منابع انسانی آموزش و پرورش از سوی برخی مراجع مهم سیاستگذار و تصمیم گیر در حوزه های مختلف و  بویژه حوزه توزیع بودجه و اعتبارات یکی ازچالش های آموزش و پرورش است.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی:

 

✅ «برای یک‌چنین دستگاهی (دستگاه آموزش و پرورش) هر چه ما هزینه کنیم، هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است؛ به این چشم به اقتصاد آموزش و پرورش نگاه کنیم. اقتصاد آموزش و پرورش مثل اقتصاد هیچ دستگاه دیگری نیست؛ اینجا شما هرچه خرج می‌کنید، در واقع دارید سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ این آن جمله اساسی و اصلی‌ای است که بنده توقّع دارم مسئولان کشور، مسئولان دولتی و مردم ما به این نکته توجّه کنند». (۱۶ اردیبهشت‌ماه ۹۴)

 

✅ فردای ما متوقف به امروزِ آموزش و پرورش است. هرچه اینجا سرمایه‌گذاری شود، مسلّماً بازده‌های آن در زمان خود، در وقت خود، بمراتب بیش از آن مقداری که سرمایه‌گذاری مادی و معنوی شده است، ارزش خواهد داشت. کشور ما نیاز دارد به یک آموزش و پرورش خوب. چرا؟ چون کاری که این ملت به عهده گرفته و شروع کرده است، کار بزرگی است.(۱۳۹۰/۰۲/۱۴)

 

✅ نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش به جای نگاه سرمایه ای و توسعه ای عامل بسیاری از  مشکلات  در حوزه آموزش و پرورش است. ( سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش)

 

✅ هزینه در آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری است، دانش آموزان سرمایه های اصلی کشورند ( دکتر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش)

 

✅ نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش به جای نگاه های سرمایه ای و توسعه ای باعث مشکلات اقتصادی و معیشتی معلمان شده است

 

✅معلمین  از وجود  تبیعض و بی عدالتی در حقوق ها و مزایا  ناراضی هستند این نارضایتی ها بصورت طبیعی در رفتار و سبک زندگی معلم و دانش آموز و جامعه تاثیر منفی دارد. معلم نقش الگوئی در ذهن و اندیشه دانش آموز ندارد.

 

✅باید باور کنیم آموزش و پرورش کلید فتح آینده است لذا  اگربرای یک سال نقشه می کشید؛به کشت گندم بپردازید.

اگر برای یک دهه برنامه میریزید ؛به دنبال کشت درخت باشید.

اگر برای یک عمر می اندیشید ؛در پی تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باشید

درباره خسروی ابوالقاسم

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.