آخرین اخبار
خانه / نطق وتذکرات / نطق میان دستور دکتر ابوالقاسم خسروی سهل آبادی ۲۶ مهر ۱۳۹۱

نطق میان دستور دکتر ابوالقاسم خسروی سهل آبادی ۲۶ مهر ۱۳۹۱

نطق میان دستور دکتر  ابوالقاسم خسروی سهل آبادی

نماینده مردم شریف شهرستانهای تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه

در مجلس شورای اسلامی

«روز چهارشنبه مورخ ۲۶/۷/۱۳۹۱»

IMAGE634920199068906250

بسم الله الرحمن الرحیم

 و قل رب ادخلنی مدخل صدق واخرجنی مخرج صدق واجعلنی من لدنک سلطاناً نصیراً

 درود بر پیامبر رحمت ورأفت اسلام و انبیاء و اولیاء خداوند به ویژه آخرین ذخیره الهی امام عصر«عج» در سالروز پیوند آسمانی کوثر ولایت و امیرالمؤمنین و بهار تعلیم  و تربیت همزمان با حضور پر خیر و برکت ولی امر مسلمین درخراسان شمالی.

رحمت و رضوان خداوند بر روح مطهر امام، معمار کبیر انقلاب اسلامی، احیاگر اسلام، ناب مخصوص و شهدای عزیز بویژه نمایندگان شهید و نماینده شهید شهرستان تربت حیدریه شهید یعقوبی عزیز آنانکه روح ملکوتی آنها در کنار تصویر مبارکشان شاهد و ناظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند. امیدوارم در سایه ولایت‌پذیری و رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، اکنون که مشیت الهی برآن تعلق گرفته است تا در خطه‌ی «و منهم من ینتظر» میراث ماندگار و رسالت خطیر همسنگران شهیدمان را در دهه‌ی پیشرفت و عدالت و بیداری اسلامی به سراسر گیتی صادر نماییم و مصداق حدیث نبوی «من فتح له باب خیر فلینتهزه فانه لایری متی یغلق عنه» این فرصت محدود خدمت گذاری را مغتنم شمرده و امانت گرانسنگ الهی و حکومت اسلامی حاصل مجاهدت همه شهیدان راه حق و عدالت را تا نیل به آرمانهای رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه رهنموده‌های زعیم امت اسلام و علمدار معرفت وبصیرت امام خامنه‌ای به صاحب اصلی این نهضت یعنی امام عصر (عج) بسپاریم.

ملت شریف ایران، همکاران و نمایندگان عزیز:

سلام این خادم کوچک و جامانده از قافله شهیدان از دیار مردمان شجاع، غیرتمند و پاک نهاد، اهل ولایت و عشق به اهل بیت (ع) شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه است.

*دیار هزار شهید و پیشتاز در پیروزی انقلاب اسلامی* آنانکه با خلق حماسه غرور آفرین نهم دی ۱۳۵۷ چهل‌وسه روز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی طلایه دار در پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

*همانانکه با لبیک به فرمان رهبر خویش هزار سرو نستوه و لاله پرپر خود را تا عندربهم یرزقون همراهی کردند.

*سلام مردم ما از جنس عمل به تکلیف است همان گونه که حضرت امام راحل«ره» در وصف عالمی عارف از این دیار فرمود: «حاج آخوند ملاعباس راشد آنچه را بعنوان تکلیف می‌دانست عمل کرد».

*سلام مردم شهر من به سرخی انار و تبسم پسته دارالمومنین مه ولات است* به لطافت دیبای طلای سفید ابریشم بایگ است.

*به سبزی دشت زرخیز رخ* و به عطر زعفرانی و طلای سرخ زاوه* و به وسعت مهروزی شهر شادمهر و صلابت و اخلاص و عرفان شهید برنسی کدکن است.

«تذکرات از باب فذکر ان الذکری تنفع المؤمنین»

الف: به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی؛

امیرالمؤمنین در خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه یاران ولی را اینگونه معرفی می کند: «کجایند برادران ولایت که در مسیر حق رفتند و با حق درگذشتند؟ کجاست عمار؟ کجاست پسر تیهان؟ کجاست ذوالشهادتین … ؟»

در حالیکه حضرت گریه می کردند فرمودند: «اینها کسانی بودند که قرآن را قرائت و به آن حکم کردند و با تدبر در فرائض، آنها را اقامه کردند و سنت اسلام را زنده کردند. بدعت را میراندند و دعوت به جهاد را اجابت کردند و از همه مهمتر به رهبرشان اعتماد کردند و تبعیت نمودند.»

نمایندگان عزیز؟ در خانه ملت در محضر شهدای عزیز که تصاویر آنها در کنار روح ملکوتی شان بر من و شما گواهند؛ سؤالم این است؟

آیا جزء یاران و لایت و عمارهای زمان هستیم؟ و در جهت مطالبات و منویات رهبری عزیز و فرزانه انقلاب حرکت تمام عیار داریم؟

مجلس عصاره فضائل ملت ایران اسلامی و در رأس امور است، چشم نظارتی مجلس و قوانین حکیمانه آن چه قدر گره گشای مردم و جامعه اسلامی است؟

آیا در عرصه جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی و خدمت به آرمان های امام رضوان ا… تعالی علیه و شهدای عزیز با روحیه جهادی و تفکر ایثار و شهادت عمل می کنیم؟

مجلس شورای اسلامی جایگاه مجاهدان و شهیدانی همانند شهید مدرس ها، شهید چمران‌ها و شهید یعقوبی هاست.

یک جهان حادثه در پشت نگاه من و توست               لحظه ها گر نخروشند گناه من و توست

ننشینیم  و  به  دیوار  سکون  تکیه  دهیــم               در و دیوار در آینده گواه  من  و توست

سلام بر یاران ولایت، عمارهای زمان که مشعل دار معرفت و بصیرت در عرصه جهاد فرهنگی و اقتصادی هستند بدون تردید یکی از مصادیق بارز یاران ولایت در عصر حاضر حضرت آیت ا… مصباح یزدی شهید مطهری زمان است.

سلام بر بسیجیان عزیز ایثارگران و جانبازان آزادگان سرافراز که مصادیق یاران ولایتند.

با ولایت زنده ایم          تا زنده ایم رزمنده ایم

در بهار تعلیم و تربیت فصل شکوفائی و نشاط، آغاز زمزمه محبت معلمان عزیز این معلمان روح و اندیشه جامعه اسلامی هستیم.

آموزش و پرورش سنگ بنای آینده کشور است. سعادت، رشدو توسعه در جامعه در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در مدرسه و کلاس درس طراحی می شود.

اگر بخواهیم از قافله حرکت سریع جهانی عقب نمانیم چاره ای نداریم جز اینکه نگاه بنیادین و اساسی به آموزش و پرورش داشته باشیم.

پس از سی و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی عالمان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب نسخه شفابخش نظام تعلیم و تربیت را بر اساس قرآن کریم و سیره اهل‌بیت را تدوین و در سال جاری اجرای آن آغاز شده است، لذا یکی از اولویت های مهم مجلس شورای اسلامی باید کمک به اجرایی شدن این سند افتخار نظام اسلامی باشد.

به فرمایش حضرت امام معمار کبیر انقلاب اسلامی آموزش ابتدایی را دریابیم دانشگاه دیر است. متاسفانه شرایط جذب، استخدام و مزایای هیئت علمی دانشگاه ها در مقایسه با معلمین عزیز تفاوت و تبعیض زیادی وجود دارد.

آموزش و پرورش از برخوردهای غیرکارشناسی و مصوبات احساسی در طول سی و سه سال انقلاب صدمات زیادی دیده است که جبران آن بسیار مشکل و حتی غیر ممکن است در شرایطی که اقدامات وزارت آموزش و پرورش تا حدودی نمره قبولی معلمان عزیز و رضایت خاطر رهبری معظم انقلاب را بهمراه دارد.

آموزش و پرورش را یاری کنیم       امروز اقدام کنیم، فردا دیر است

 

ب :‌به ریاست محترم جمهور و وزاری محترم  :

  1. تشکر و سپاس از سفرهای استانی دولت اصل عدالت مهرورزی بخاطر آثار و برکات آن و تذکر به کلیه وزراء محترم در اجرائی کردن کلیه مصوبات سفرها در شهرستان های تربت حیدریه مه ولات و زاوه
  2. تشکر از وزیر محترم صنعت و معادن و تجارت بخاطر پیگیریهای مؤثر بعد از سفر چهارم ریاست محترم جمهور ایشان در اجرای مصوبه سفر اول ریاست محترم جمهور در بخش فولاد به امید تحقق عملی وعده رئیس جمهور محترم در جمع مردم مردم ولایت‌مدار تربت حیدریه هستیم.
  3. تشکر از وزیر محترم راه  و شهرسازی بخاطر اجرا موفق طرح مسکن مهر و تذکر به ایشان بخاطر مشکلات بسیار زیاد و غیرقابل تحمل مردم در بخش راه که حدود ۱۰ سال است مردم با تلفات و حوادث جاده ای مواجه هستند.

      راه شهر کدکن، راه تربت حیدریه به شهر دولت آباد و ادامه آن تا شهر باخرز قسمت پایانی راه مشهد به تربت حیدریه ادامه آن تا شهرستان مه ولات، راه چخماق به فریمان و رشتخوار و راههای روستائی، در حالیکه روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید از نعمت جاده آسفالت بهره‌مند باشند هنوز در شهرستان زاوه روستای کاهیجه با ۷۰۰ خانوار از این نعمت محرومند و تذکر نسبت به ضرورت استقلال مدیریت راه آهن شهرستان و ضرورت تکمیل فرودگاه شهید مدرس که طبق نظر کلیه مسئولین استان و کشور دارای توجیهات عملی و اقتصادی می‌باشد واین فرودگاه بعد از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اولویت اول استان است.

۴- تذکر به وزیر محترم رفاه و امور اجتماعی درمورد ضرورت پیگیری مطالبات به حق و بیمه کارگران مظلوم و بی دفاع کشاورزی بخش رخ شهرستان تربت حیدریه که سالهاست عمر خود را در بخش تولیدات کشاورزی صرف می‌کنند ولی حقوق اولیه آنها رعایت نمی‌شود و این شایسته نظام اسلامی نیست.

۵- تذکر به وزیر محترم جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت

زعفران طلای سرخ در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در انتظار تدبیر حکیمانه است. کشاورزان عزیز مجاهدان خستگی ناپذیر تولید و تأمین رزق حلال جامعه اسلامی با عرق جبین و کد یمین بویژه زعفران کاران بزرگوار در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی منتظر تدبیر حکیمانه و مؤثر مسئولین نظام اسلامی هستند و شهرستانهای تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در عرصه جهاد اقتصادی و تولیدات کشاورزی در تولید زعفران طلای سرخ، ابریشم طلای سفید، پسته، انار… مقام برتر استان خراسان رضوی و کشور را دارا هستند.

آقای رئیس جمهور، وزرای محترم مردم ولایتمدار و غیرتمند این شهرستانها از شما توقع دارند از تولیدات کشاورزی این خطه شهید پرور حمایت مؤثر و حکیمانه داشته باشید. آیا حدود یکصد تن زعفران در حد یکی از طرحهای مهر ماندگار ارزش ندارد؟ آیا ۷۵ درصد ابریشم کشور در شهر بایگ نباید حمایت شود؟ آیا تشکیل صندوق حمایت از زعفران، ابریشم، پسته و انار … با مشارکت کشاورزان و باغدارن عزیز توفع زیاد است؟ آقای رئیس جمهور شما در ابتدای دولت اسلامی‌تان با شعار عدالت و با مشارکت چند وزارت‌خانه با خرید قیمت تضمینی از زعفران کار عزیز حمایت کردید چرا این اقدام مؤثر متوقف شد؟ چرا عده‌ای اهل رانت و سوء استفاده و فرصت طلب قیمت زعفران و ابریشم را مشخص می‌کنند!؟

امروز فصل برداشت زعفران است به تولید کنندگان واقعی جامعه کمک کنیم فردا دیر است.

۷- وزرای محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی

شهرستانهای تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه از نعمت مجتمع فرهنگی و هنری و سالن سینما محروم هستند.

این در حالی است احداث مجتمع فرهنگی شهرستان تربت حیدریه مصوب سفر اول ریاست محترم جمهور و هیأت محترم دولت است و پس از حدود ۷ سال هنوز نیمه تمام باقی مانده است.

در عرصه جهاد فرهنگی و مقابله تا تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب قابل قبول نیست حدود نیم میلیون جمعیت از نعمت مجتمع فرهنگی و سالن و سینما محروم باشند.

جناب آقای رئیس جمهور؛ در حوزه احداث پروژه‌های فرهنگی متأسفانه به عدالت هم عمل نشده است. شهرستانهایی با نصف جمعیت این شهرستانها پروژه فرهنگی در همین دولت شروع و به اتمام رسید و شهرستانهایی با استعداد و جمعیت این شهرستانها دارای چند مجتمع فرهنگی شده‌اند این نحوه عملکرد با عدالت خواهی دولت محترم سازگاری ندارد.

ج) در پایان تذکر به اصول‌گرایان انقلاب اسلامی

عوامل شکست از نظر امام علی (ع) سه چیز است:

۱) اختلاف                         ۲) توکل                                     ۳)غفلت از دشمن

سنت ثابت الهی این است که وحدت و همدلی بر محور ولایت و اصول و ارزشهای الهی باعث پیروزی و تفرقه و اختلاف باعث ذلت و شکست است.

بعضی اختلافات که ریشه در خودخواهی دارد باعث رنج و ناراحتی مؤمنین است.

اصول گرایان انقلاب اسلامی بدانند که امروز فرصت بزرگ خدمت‌رسانی به مردم و امتحان بزرگ الهی شماست برای رضای خداوند و تحقق آرمانهای امام عزیز و شهدای گرانقدر در پرتو ولایت‌مداری امروز با روحیه ایثار و فداکاری و اقتداء به شهدای عزیز اقدام کنیم فردا دیر است و حسرت از دست دادن فرصت بسیار سخت خواهد بود.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

ابوالقاسم خسروی

نماینده مردم شریف شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و  زاوه

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.