آخرین اخبار
خانه / اخبار / تحلیلی بر شعار سال ۱۴۰۰ شمسی که از سوی ولی امر مسلمین با عنوان سال” تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” مزین شده است

تحلیلی بر شعار سال ۱۴۰۰ شمسی که از سوی ولی امر مسلمین با عنوان سال” تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” مزین شده است

💐🌸💐🌸🌸💐

📚بسم الله الرحمن الرحیم

💐 یامُقَلِبَ‌القُلوبِ‌وَالاَبصار‌،

یامُدَبِرالَیلِ‌والنَهار

یامُحَوِلَ‌الحولِ‌والاَحوال‌،

حَوِل‌حالَناالےاَحسَنِ‌الحال

آب زنید راه را هین که نگار می رسد

مژده دهید باغ را بوی بهار  می رسد

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

💐 حلول سال ۱۴۰۰ شمسی که از سوی ولی امر مسلمین با عنوان سال” تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” مزین گشته، مبارک باد.

✅ تقارن نو شدن طبیعت را با  ماه پر فضیلت واعیاد شعبانیه، وبویژه میلاد منجی موعود حضرت بقیه الله الاعظم روحی له الفداء را  بفال نیک گرفته، سالی پر خیر وبرکت بهمراه  معنویت، عافیت، سلامتی، شادکامی،  و نابودی ویروس منحوس کرونا را ارزومندم،

🌸رهنمود حکیمانه رهبری معظم انقلاب :

✅ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها

📝 تاملی بر شعار سال..‌

✍ ابوالقاسم خسروی سهل آبادی

🔰شعار سال سه محور مهم دارد تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها

۱. اهمیت تولید :

مشارکت مردمی در امر تولید و حمایت از کالای ایرانی مهمترین عامل دستیابی به استقلال و خودکفائی اقتصادی و خنثی نمودن تحریم های دشمنان انقلاب اسلامی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و کاهش تورم در کشور، رفاه اجتماعی، ارتقاء کمی و کیفی تولیدات داخلی و رقابت پذیر شدن تولیدات با تولیدات خارجی.

۲. در حوزه “موانع تولید”،

فقدان راهبرد منسجم و جهت گیری مناسب  در حمایت از تولید و بروکراسی عریض و طویل از  اصلی ترین مشکل بنگاه های تولیدی هستند. در واقع در بخش تولید عمدتاً، حمایت ها فاقد جهت‌گیری مشخص (در چارچوب سیاستی) بوده است و درنتیجه، هم بخشی مهمی از منابع  هدر رفته و هم در فرایند توزیع آنها زمینه‌های فساد و رانت ایجاد شده است.بر اساس آمارها ۴۰ درصد وام های بخش تولید در سال۹۹، انحراف داشته است که بررسی ها نشان می دهد، تولید کننده بخشهای زیادی از این اعتبارات را به سمت بازارهای مالی برده اند چرا که در آنجا سود بیشتری نسبت به تولید وجود داشته است. این موضوع نشان از عدم سیاست گذاری مناسب در زمینه توزیع صحیح منابع و نظارت بر آن ها دارد.

۳. در حوزه پشتیبانی و حمایت ها ،

عمده ترین خواسته ی بنگاه های تولیدی تامین منابع نقدینگی است و غالبا از نبود نقدینگی کافی جهت تکمیل زنجیره تولید گلایه دارند. این در حالی است که نقدینگی لازم در کشور وجود دارد

اما متاسفانه با سیاست های مالی و بانکی نادرست، نقدینگی به جای حرکت به سمت تولید، وارد سفته بازی و بنگاه های نامولد شده است. در یک جمله تولید کننده ما در عین حالی که در کنار دریا قرار گرفته، اما همواره تشنه است.

🔺نقدینگی و نظام بانکی در یک اقتصاد به مثابه خون و قلب در بدن هستند. اگر خون توسط قلب درست جریان نیابد، سیستم بدن نیز مختل می شود‌.

از همین منظر اگر نظام بانکی در اقتصاد نتواند نقدینگی را به سمت تولید حرکت دهد، به ناچار به سمت کارهای نامولد حرکت می کند و در اکثر موارد پدیده مالی شدن اقتصاد را حاصل می سازد . به این معنی که سود فعالیتهای  سفته بازی از تولید بیشتر خواهد شد. در نتیجه نه تنها نقدینگی به تولید نمی آید، بلکه خود تولید کننده نیز عمده سرمایه خود را به جای سرمایه گذاری در تولید ، به سمت سفته بازی می برد.

💠در راه تحقق آرمان های امام بزرگوار و شهدای عزیز تا آخر ایستاده ایم🌷

#قوه_قضاییه_انقلابی

#مجلس_انقلابی

#انشاء_الله

#دولت_انقلابی

🌸اَللَّهُـمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّـدٍﷺ

🌸وَآلِ مُحَمـَّدﷺ

🌸وَ عَجِّـل فَرَجَهُـم

✍ تلگرام 👇👇👇

https://t.me/abolghasem_khosravi

پایگاه اطلاع رسانی 👇👇👇

https://khosravisahlabadi.com/

#از_عسل_شیرین_تر

#در_راه_پیشرفت_وخدمت_توقف_ممنوع

#خسروی_سهل_آبادی

🌷🎋🌷🎋🌷🎋🌷🎋🌷🎋🌷🎋🌷🎋🌷🎋

 

درباره خسروی ابوالقاسم

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.