آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / تجهیز درمانگاه فرهنگیان تربت حیدریه به یونیت دندانپزشکی

تجهیز درمانگاه فرهنگیان تربت حیدریه به یونیت دندانپزشکی

4050973_421دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ۳٫۵ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی را به درمانگاه فرهنگیان این شهرستان اهدا کرد.
مدیر درمانگاه فرهنگیان تربت حیدریه در حاشیه مراسم اهدای این تجهیزات گفت: اقلام اهدایی شامل یک دستگاه سونوگرافی دالپر، دو دستگاه یونیت ثابت دندانپزشکی و یک دستگاه یونیت سیار است که تحویل این مرکز شده است.

محمدامین حیدری افزود: این مرکز با قدمتی ۱۸ ساله، با کمک ۹ نفر پزشک عمومی و متخصص و سه نفر پرستار خدماتی چون دندانپزشکی، مشاوره، زایمان و نیز عصاب و روان را به عموم شهروندان ارائه می کند.

وی با اشاره به همکاری های مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش این شهرستان گفت: پیش از این نیز آموزش و پرورش یک قطعه زمین ۱۳ هکتاری را برای ساخت و توسعه پردیس دانشگاه علوم پزشکی اهدا کرده بود.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین از عزم مجلس برای تعریف سرفصل های جدید درآمدی برای آموزش و پرورش خبر داد.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات پیشنهاد کرده از محل صرفه جویی شرکت های دولتی و هفت بانک کشور، مبلغی به حساب وزارت آموزش و پرورش واریز شود که طبق برآورد رقمی حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال می شود که می تواند بخشی از تنگناهای مالی این وزارت خانه را پوشش دهد.

وی افزود: با این حال هنوز یک سوم مدارس کشور باید تخریب و بازسازی شوند که این تعامل بیشتر دولت و مجلس را می طلبد.

در شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه ۳۲ هزار دانش آموز زیر نظر ۲۵۰۰ فرهنگی آموزش می بینند.

مرکز این شهرستان در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.