آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / لزوم اخد مجوز از سوی دانشگاه آزاد/ احکام احتمالی وزارت علوم برای رشته‌های بدون مجوز

لزوم اخد مجوز از سوی دانشگاه آزاد/ احکام احتمالی وزارت علوم برای رشته‌های بدون مجوز

15-6-5-12233azad_logo_jpg_rgbمشکل رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد با وجود وعده‌های مسئولان مبنی بر تعیین تکلیف‌شان هنوز حل نشده‌است و در حالی این مناقشه بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد ادامه دارد که دانشجویانی که سال گذشته در این رشته‌ها پذیرفته شده‌اند با وجود نامشخص بودن وضعیت مجوز در این رشته‌ها ۲ترم ادامه تحصیل داده‌اند و مهر امسال وارد ترم سوم شده و نگرانی این عده از دانشجویان همچنان پا برجاست.

از سوی دیگر با وجود اعلام وزارت علوم مبنی بر حذف رشته‌های فاقد مجوز از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سال ۹۵-۹۴، دانشگاه آزاد همچنان در این رشته‌ها دانشجو می‌پذیرد و معاون آموزشی دانشگاه آزاد به دانشجویانی که ۲ترم را گذرانده‌ و همچنین آن هایی که از مهر امسال وارد این دانشگاه می‌شوند، اطمینان خاطر می‌دهد که مشکلی در این‌باره وجود ندارد.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز با تاکید بر لزوم اخد مجوز از سوی دانشگاه آزاد به خبرنگار میزان گفت: متاسفانه برخی اقدامات بدون هماهنگی و اخذ مجوز صورت می‌گیرد، این در حالیست که در اساس‌نامه دانشگاه آزاد صراحت دارد که افزایش و ایجاد رشته‌های دانشگاه آزاد باید با مجوز شورای گسترش باشد.

وی همچنین در مورد تعیین تکلیف رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد اظهار کرد: کمیته‌ای متشکل از وزارت علوم و دانشگاه آزاد موضوع رشته‌های بدون مجوز این دانشگاه را پی‌گیری می‌کند.

خسروی افزود: این کمیته بر آن است تا ضمن رسیدگی به وضعیت آموزشی به ویژه حضور هیئت علمی و سایر شرایط آموزشی ، رشته محل‌ها را مورد بررسی قرار داده و اگر دانشگاه شرایط را مهیا کند، طبیعتا آن رشته محل مورد تایید قرار می‌گیرد و اگر شرایط را نداشته باشد، دانشگاه آزاد باید طبق نظر وزارت علوم عمل کند.

تکلیف دانشجویان؟

خسروی با اشاره به احکام احتمالی وزارت علوم برای رشته‌های بدون مجوز اظهار کرد: بعد از اتمام بررسی‌ها، رشته محل‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد به سه دسته تقسیم خواهند شد که دسته اول، مورد تایید قرار خواهند گرفت و به فعالیت خود ادامه خواهند داد. دسته دوم نیز رشته محل‌هایی هستند که از نواقص جزئی برخوردارند و مستندات لازم را ندارند که آنها به دانشگاه آزاد به منظور رفع نواقص باز می‌گردد؛ و نهایتا تعدادی از رشته محل‌ها هم هستند که از اساس، شاخص‌های آموزش عالی را برای فعالیت ندارند که وزارت علوم برای آنها تعیین تکلیف می‌کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی درباره تکلیف دانشجویانی که احتمالا رشته محل آنها حذف خواهد شد، گفت: در صورت حذف برخی رشته محل‌های دانشگاه آزاد، ترتیبی داده می‌شود تا دانشجویان درحال تحصیل آنها بتوانند یا تغییر رشته بدهند و یا به واحدهای معتبر منتقل شوند و یا با رفع نقص هیئت علمی به تحصیل خود ادامه دهند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.