آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / تا زمانی که از لحاظ فرهنگی خود را مهیای تحول نکنیم، توفیقی نخواهیم داشت.

تا زمانی که از لحاظ فرهنگی خود را مهیای تحول نکنیم، توفیقی نخواهیم داشت.

81939276-70476930دومین همایش چشم انداز توسعه منطقه تربت حیدریه در افق ۱۴۰۴ پیش از ظهر امروز با حضور اساتید و نخبگان علمی و فرهیختگان در دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: همانطور که روح انقلاب اسلامی فرهنگی بود، روح سند افق ۱۴۰۴ منطقه نیز فرهنگی است و تا زمانی که از لحاظ فرهنگی خود را مهیای تحول نکنیم، توفیقی نخواهیم داشت.
ابوالقاسم خسروی سهل آبادی عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تا زمانی که مراکز تحقیقاتی ما به مراکز اجرایی متصل نشوند، برنامه ریزیها به نتیجه نخواهد رسید که خوشبختانه در تربت حیدریه با ایجاد و توسعه مراکز رشد در دانشگاه ها، زمینه این پیوند فراهم آمده است.

رئیس همایش و دانشگاه تربت حیدریه در آیین آغازین این رویداد، هدف از برگزاری این همایش یکروزه را معرفی و تبیین چشم انداز علمی، اقتصادی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی منطقه، شامل شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در ۱۰ سال آینده عنوان کرد.
علیرضا کرباسی افزود: در این همایش به دنبال یافتن این پاسخ اساسی هستیم که تربت حیدریه را در ۱۰ سال آینده در چه جایگاهی تصور کنیم و لذا برای رسیدن به آن نقطه ایده آل، باید چه اقداماتی صورت دهیم.
وی با ابرشمردن محورهای همایش گفت: ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از از آن میان ۸۰ عنوان توسط هیات علمی همایش پذیرفته شد که در قالب پوستر، کتابچه و سخنرانی ارائه می شود.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.