آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / اخذ اجباری وجه در برخی مدارس خلاف قانون است

اخذ اجباری وجه در برخی مدارس خلاف قانون است

81122287-5624213ططططابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص اخذ اجباری وجه در برخی مدارس اظهار داشت: در هفته گذشته مسئولان آموزش و پرورش برای پاسخگویی در خصوص این مسئله در کمیسیون آموزش مجلس حضور پیدا کردند. 

وی افزود: در این جلسه در خصوص اخذ اجباری وجه در مدارس به خصوص در کلانشهر‌ها مباحثی مطرح شد و اینکه این عمل بر اساس قانون، خلاف است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه از برخورد و برکناری چند نفر از مدیران مدارس به دلیل اخذ اجباری وجه خبر دادند.

وی اضافه کرد: در این جلسه مسئولان وزارت آموزش و پرورش عنوان کردند که در مدارس شماره‌ای اعلام شده است که در صورت اخذ اجباری وجه، اولیا می‌توانند برای پیگیری به بازرسان این وزارتخانه اطلاع‌رسانی کنند.

خسروی‌سهل‌آبادی بیان داشت: اعضای کمیسیون آموزش مجلس برای برطرف کردن مسئله سرانه مدارس برای نخستین بار در بودجه ردیف مستقلی را در نظر گرفتند اما متأسفانه دولت بودجه‌ای را به این بخش اختصاص نداد.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته وزارت آموزش و پرورش برای تأمین بودجه سرانه مدارس از هزینه‌های بخش‌های مختلف این وزارتخانه استفاده می‌کرد و این مسئله در حقیقت اشتباه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اعضای این کمیسیون وظیفه خود می‌دانند که بحث سرانه مدارس را به صورت جدی پیگیری کنند و دولت نیز در این زمینه باید توجه بیشتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: عدم پرداخت سرانه از طرف دولت باعث می‌شود که مدیران مدارس برای تأمین هزینه‌های مدارس از اولیا وجهی را دریافت کنند و این مسئله خلاف قانون است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.