آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / اعتدال دولت در دانشگاه‌ها از بین رفته است/دانشگاه جولانگاه جناح‌های سیاسی نیست

اعتدال دولت در دانشگاه‌ها از بین رفته است/دانشگاه جولانگاه جناح‌های سیاسی نیست

139209271653512621762463خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه جولانگاه فضای سیاسی نیست گفت: متاسفانه اعتدالی که دولت از آن می‌گوید در دانشگاه ها دیده نمی‌شود.

ابوالقاسم خسروی نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه ،مه ولات و زاوه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در رابطه با استیضاح وزیر علوم اظهار کرد: بنده در نطق خود در مجلس استدعایی که از رئیس جمهور محترم داشتم این بود که دولت با شعار اعتدال و تدبیر و عقلانیت با رای نسبی مردم بر سر کار آمده است مردم هم به همین شعار که دولت مطرح کرد رای دادند.

رشد علمی کشور نباید هیچ‌گاه متوقف شود

وی افزود: شخص جناب رئیس جمهور در صحن علنی مجلس عنوان کردند که بنده از اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل در دولت استفاده می‌کنم همچنین از طرفی رهبر معظم انقلاب بارها توصیه کرده‌اند که رشد علمی کشور نباید هیچگاه متوقف شود چرا که نظام اسلامی باید به سمت تولید علم و رشد اقتدار حرکت کند.

نماینده مردم تربت تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: حاصل مجاهدت‌های دانشمندان ما این شده است که حالا رتبه ۱۶ جهانی و یک خاورمیانه را در تولید علم کسب کنیم و به طور قطع این موضوع در سایه بصیرت و دانش دانشگاه‌ها شکل گرفته است.

دانشگاه باید مهمترین جلوه‌گاه تحقق اعتدال باشد

خسروی با اشاره به اینکه مهمترین نماد و جایگاهی که عملکرد اعتدال در آن نمود پیدا می‌کند دانشگاه‌ها است، تاکید کرد: جناب فرجی دانا در تعهدات و مطالبی که در ابتدای عهده دار شدن سمت خود بیان کردند این بود که بنده به اعتدال عمل می‌کنم و با باشگاه سیاسی شدن دانشگاه‌ها هم مخالف هستم.

وی اظهار کرد: اگر ما وزارت بهداشت و علوم را با یکدیگر مقایسه کنیم درخواهیم یافت که جناب قاضی زاده هاشمی هر فردی را که به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عهده دار شدن سمتی معرفی کردند از سوی این شورا به طور قطعی تایید شده است.

عملکرد وزارت علوم باید مشابه وزارت بهداشت باشد

خسروی تاکید کرد: ما نمایندگان و شاید مردم از روز اول از عملکرد وزارت بهداشت رضایت نسبی داشتیم به طور قطع ما این عملکرد را هم به همین شکل از وزارت علوم و همچنین آموزش پرورش طلب می‌کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم که باید وزیر علوم تعاملشان را با نمایندگان بیشتر کنند و همچنین در عزل و نصب‌ها هم دقت کنند تا بتوانند خود در این سمت بمانند و به کار خود در این سمت ادامه دهند.

تعاملات باید با مجلس گسترش می‌یافت

وی افزود: باید دانست که در فضای دانشگاه‌ها باید اعتماد بیشتری جاری شود و انتظار مجموع نمایندگان از جناب فرجی دانا این است که باید در عملکرد خود نهایت اهتمام را در بحث اعتدال به کار گیرند.

خسروی با بیان اینکه بنده از مراحل اولیه استیضاح مخالف آن بوده و هستم، تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم باید وزیر محترم علوم تعامل خود را با نمایندگان مجلس وسعت دهد.

رسانه‌ای شدن مسئله بورسیه‌های غیرقانونی اشتباه است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این موضوع که علت استیضاح وزیر علوم را عده‌ای در اعطای بورسیه‌های غیر قانونی می‌دانند، تصریح کرد: بورسیه‌های غیرقانونی و هر تخلف دیگری که هر فرد انجام می‌دهد باید در چارچوب قانون به آن رسیدگی شود، اگر هر کس چه در بانک و یا در قالب اعطای بورسیه دانشگاهی تخلف کند باید مراجع قانونی به صورت رسمی آن را رسیدگی کنند و به صورت قاطع و بدون هیچ اغماضی آن را بررسی کنند و پس از بررسی و اثبات باید آن را به اعلام عموم رساند.

وی افزود: متاسفانه این جرایم تا زمانی که به اثبات قانونی نرسیده است در برخی موارد با رسانه‌ای شدن آن با کاهش اعتماد مردم نسبت به آن موضوع و حیطه روبه‌رو می‌شویم.

خسروی بیان کرد: بنده هم به جناب زاهدی و هم جناب فرجی دانا اعلام کردم که ما موظف هستیم که قوانین نظام را با نهایت اعتدال عمل کنیم و هرکس در این میان این قوانین را زیر پا گذاشت با آن باید برخورد کنیم و همچنین دوباره باید یادآور شوم که از قبل از اینکه این موضوع ثابت شود از رسانه‌ای شدن آن جلوگیری به عمل آید تا حرمت افرادی که در این نظام خدمت می‌کنند حفظ شود.

وی افزود: ما باید اقتدار نظام را در عمل به قانون نشان دهیم و از شایعه پراکنی و افترا زدن پرهیز کنیم.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.