آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / نگاهی دیگر به هفته دولت

نگاهی دیگر به هفته دولت

269637_529نگاهی دیگر به هفته دولت
شهریورماه هر سال یاداور خاطره مردانی است که در اوج تحولات انقلاب با کمترین امکانات و بیشترین گرفتاریها اثرگذارترین برنامه ها و طرح ها را برای این کشور و ملت رقم زدند و برای همیشه خاطرات و خدمات خداگونه انها در تاریخ این دیار ثبت و ضبط شد.. مردانی اسمانی ..سیاستمدارانی الهی.. و حاکمانی خود ساخته و مردمی…شهیدان رجایی و باهنر…شهیدانی که هفته دولت به نام و یاد انها مزین شده است .
هفته دولت بر دولتمردان و خدمتگزاران خدومی که؛
گامهای خود را استوار در مسیر تعالی فرهنگ اسلام ناب محمدی و ارزشهای بی بدیل انقلاب
بازوانشان را در جهت باز شدن گره های مشکلات مردم
قلبهایشان را دلسوزانه متوجه مسایل و مصایب مردمان شریف این مررز وبوم
افکارشا ن را مشغول به دغدغه و درخواستهای ملت بزرگ ایران
گوشهایشان را برای استماع ندای ولایت و درد دلهای مردم
و تمام هم و غم و نیرو و استعداد خود را در جهت تحقق دولت کریمه اسلامی مبذول می دارند مبارک و فرخنده باد.
دولتها پس از انقلاب هرکدام منشا برکات، خدمات و تحولاتی مثبت در کشور بوده اند ولی با نگاهی گذرا به سرنوشت دولتها در سالهای بعد از انقلاب و آسیب شناسی عملکرد آنها به این مهم پی می بریم که عمده ترین عواملی که بعضا دولت و دولتمردان را دچار مشکل کرده عمدتا در چند محور زیر خلاصه می گردد :
– دولت باید سعی کند با تمرکز بر کار و تلاش و با هدف خدمت خالصانه و بی منت به مردم از حاشیه پردازی های وقت گیر شدیدا اجتناب کند.
– دولت به مسایل فرهنگی به عنوان اساس و بنیان و محور حرکت انقلاب اسلامی  توجه ویژه داشته باشد.زیراکه هدف اصلى انقلاب اسلامی حیات طیبه قرآنی است
-برنامه ریزی در مورد اولویت های اصلی مردم، کاهش تورم، رفع مشکلات بیکاری ، مسکن وازداج جوانان، حفظ عزت اقتدار نظام در مذاکرات……
دولت باید در این هفته سوای تبلیغ عملکرد و معرفی دستاوردها و…استراتژیهای کلان راهبردهای بلند مدت و چشم اندازهای کلان را نیز برای اعضای تیم خود تشریح و تبیین و از اتاقهای فکر خود به بخشهای اجرایی ابلاغ کند…که:
ما به دنبال چه چیزی هستیم؟..چرا انقلاب کردیم؟..هدف انقلاب چه بود؟ ..هدف امام چه بود؟…ایا ما میخواهیم همانند بسیاری از کشورها و دولتها با تصویب یک قانون اساسی صرفا کشورداری کنیم؟..
دولت در اسلام چه وظایفی دارد؟…تکلیف ما چیست؟..دولت اسلامی چیست؟و…دهها سوال دیگر..
مقام معظم رهبری در تبیین شاخص های دولت اسلامی می فرمایند:
«دولت اسلامی که بتواند مقاصدی را که ملت ایران و انقلاب عظیم آنها داشت، تأمین کند، دولتی است که در آن رشوه نباشد، فساد اداری نباشد، ویژه‌خواری نباشد، کم‌کاری نباشد، بی‌اعتنایی به مردم نباشد، میل به اشرافی‌گری نباشد، حیف‌ومیل بیت‌المال نباشد.»
البته از نظرگاه مقام معظم رهبری ما برای تشکیل تمدن اسلامی و ایجاد امت واحده اسلامی مسیری طولانی در پیش داریم که بر اساس تحلیل معظم له پنج حلقه را شامل میشود…
«… حلقه اول، انقلاب اسلامی است، بعد تشکیل نظام اسلامی است، بعد تشکیل دولت اسلامی است، بعد تشکیل جامعه اسلامی است، بعد تشکیل امت اسلامی است، این یک زنجیره مستمری است که به هم مرتبط است.»(۲۴/۷/۹۰)
امید است دولت محترم و مدیران دست اندرکار با سرمشق قراردادن دولت مردمی –مکتبی شهیدان رجایی و باهنر و منطبق با اندیشه های راهبردی امام رحمه الله علیه و منویات رهبر فرزانه انقلاب پیگیر و زمینه ساز یک دولت اسلامی باشند.
چند نکته من باب تذکر و یاداوری:
همکاران عزیز و خدمتگزاران شریف در دولت محترم!
…فراموش نکنیم  همه ما مسئولیم و مدیون!
مسئول در برابر مردم و مدیون به امام و انقلاب و شهدا..
لذا همه ما با این دیدگاه که این صندلی و منصب هیچ نیست جز “امانتی الهی” که پایه های این کرسی روی ۱۴۰۰سال مجاهدت و رشادت و شهادت مجاهدانی قرار گرفته که تک تک آنها برای اعتلا و عزت اسلام ناب محمدی و فرهنگ علوی جانفشانی کرده و خون دلها خورده اند.ما تا چشم به هم بزنیم فرصت از کف رفته و ما در” یوم الحسره” چنانچه در این مسئولیت ها” کم کاری” یا خدای نخواسته “کوتاهی” کنیم دچار “افسوس و حسرت” خواهیم شد.
همکنون تحولات دنیا در مرحله حساسی است در مرحله تمدن سازی قرار گرفته  و به قول مقام معظم رهبری ما در یک پیچ تاریخی قرار گرفته ایم .
بعد از شکست پی در پی تئوریها، سیاستها، استراتژیهای غرب و اندیشه های مدرن غربی در مدیریت بحرانهای جهانی و بین المللی در عرصه های سیاسی اقتصادی و امنیتی در مناطق و مسایلی چون جنگ سوریه، درگیریهای اکراین، اشغال عراق، تصرف افغانستان، بیداری اسلامی در جهان اسلام و از طرفی توفیقات روز افزون اندیشه های اسلامی خصوصا راهبردهای حکیمانه نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل پدیده ها و تحولات سیاسی و اقتصادی دنیا شرایط به سمت و سویی سوق داده که کمترین اهمال و سستی و عدول از اصول و ارزشها ضربات جبران ناپذیری را به جبهه خودی و اردوگاه اسلامی وارد خواهد کرد 

خسروی سهل آبادی

نماینده مردم شریف شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.