آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / سهم اعتبارات استان خراسان رضوی از بودجه دولت باید ۸ درصد شود

سهم اعتبارات استان خراسان رضوی از بودجه دولت باید ۸ درصد شود

1111333366نماینده مردم شهرستان های مه ولات، تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین اعتبارات لازم جهت تکمیل و بهره برداری از فرودگاه شهید مدرس شهر شادمهر از مطالبات جدی ۴ نفر از نمایندگان خراسان رضوی و مردم شهرستان مه ولات است.

 

ابوالقاسم خسروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسیمای مه ولات، اظهار کرد: فرودگاه شهید مدرس مه ولات بهترین فرودگاه بعد از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در استان خراسان رضوی است و تکمیل و بهره برداری از آن، امکانات ایاب و ذهاب مردم ۱۲ شهرستان در این استان را فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه سهم اعتبارات استان خراسان رضوی از بودجه دولت ۶ درصد است، عنوان کرد: با توجه به اینکه این استان ۸ درصد کل کشور وسعت و جمعیت دارد، باید از ۸ درصد اعتبارات برخوردار شود؛ بنابراین افزایش اعتبارات این استان پهناور یکی از مطالبات جدی مردم از دولت است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مسئله آب شرب در استان خراسان رضوی و بویژه شهرهای مشهد، تربت حیدریه و فیض آباد را بحرانی دانست و اذعان کرد: دولت باید برای حل معضل آب شرب در این استان کارشناسی عمیق و جامع و کامل انجام دهد و اقدامات موقت و کوتاه مدت در این زمینه اصل مشکل را حل نمی کند.
خسروی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی و بویژه در شهرستان های مه ولات، تربت حیدریه و زاوه پتانسیل ها و توانمندی های زیادی در زمینه کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان مه ولات با ۲۲ هزار هکتار باغات پسته و تولید ۷۰ هزار تن پسته تر و سطح زیر کشت ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار و تولید ۳۰ هزار تن انار در سال گذشته تولید کننده بخش مهمی از محصولات باغی در کشور است.
وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰۰ تن زعفران در شهرستان های مه ولات، تربت حیدریه و زاوه تولید می شود و در فصل برداشت طلای سرخ زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر در این ۳ شهرستان ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: راه اندازی صندوق حمایت از زعفران و فعال کردن بورس بین المللی زعفران از جمله اقداماتی است که می‌تواند شرایط مطلوب تری را برای کشاورزان فراهم کند.
وی افزود: امید است در سفر وزیر جهاد کشاورزی به این استان، برنامه ریزی جامع و کاملی در حمایت از تولیدات کشاورزی شهرستان های مه ولات، تربت حیدریه و زاوه انجام شود به طوری که در عمل ثابت شود که در دولت تدبیر و امید عزمی جدی برای رفع مشکل کشاورزان وجود دارد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.