آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / وزیر علوم باید از جنس دانشگاه باشد، فرصت‌ها و تهدیدهای وزارت علوم را ملموس بشناسد

وزیر علوم باید از جنس دانشگاه باشد، فرصت‌ها و تهدیدهای وزارت علوم را ملموس بشناسد

 269637_5296-266x300

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نجفی به دلیل استعفاهای مکرر طی چند ماه اخیر در وزارت علوم نمی‌ماند، عباسپور گزینه مناسبی برای این وزارت است.

ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، در رابطه با سرانجام وزارت علوم و اینکه چه کسی  وزیر خواهد شد؟ اظهار کرد: گزینه‌های متعددی مطرح است که یکی از آنها نجفی است و وی با توجه به اینکه سابقه وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه‌خود داشته و میان فرهنگیان از جایگاه خاصی برخوردار است، نوعی فرصت قلمداد می‌شود.

وی افزود: نجفی در وزارت علوم سوابق مدیریتی خاصی برای اینکه بتوان مورد ارزیابی قرار داد، ندارد اما در هنگامی که تصدی وزارت آموزش و پرورش را بر عهده داشت عملکرد وی مطلوب بود و اکنون به عنوان یکی از افراد مطرح  است اما  وی معاونت در امور گردشگری را نیز بر عهده داشته است و سپس به دلیل کسالت‌های جسمی در این سمت باقی نماند.

نماینده مردم تربت‌حیدریه مه ولات و زاوه ادامه داد: اگر  اکنون نجفی به عنوان سرپرست این وزارت انتخاب شده است به این دلیل است که گزینه آماده روحانی به شمار می‌رفت چرا که در هیئت دولت حضور داشته و طی این مدت ارتباط مطلوبی را با دولت داشته است  و  تا حدودی به پی‌گیری امور دانشگاه و هیئت دولت آشنایی دارد لذا در این انتخاب اشکالی مشاهده نمی‌شود و انتخاب خوبی است.

خسروی در پاسخ به اینکه نجفی چگونه می‌تواند به عنوان مسئولی که در  کمتر از یک سال چند استعفاء را در کارنامه خود دارد، گزینه مطرحی برای وزارت علوم باشد؟ گفت: با توجه به شرایط جسمی که وی دارد و به این دلیل طی چند ماه اخیر مجبور به استعفاهای مکرر شده است معتقد هستم با توجه به گستردگی وزارت علوم مسئولیت در این وزارت را نیز نپذیرد و باز به همین دلیل و استعفاهای مکرر به عنوان وزیر در وزارت علوم مناسب نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: از گزینه‌هایی که در این وزارت مطرح است عباسپور است که سوابق ارزشمندی در اقدامات وزارت علوم دارد و نیز از دیگر گزینه‌ها می‌توان به صالحی رئیس انرژی اتمی کشور اشاره کرد که یکی از چهره‌های موفق علمی  و ملی کشور است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه مه ولات و زاوه افزود: در هر حال اگر دولت بخواهد در این زمینه موفق باشد باید از چهره‌ای که به لحاظ تخصصی در حوزه وزارت علوم کاملا جامع و کامل و به عبارتی از جنس دانشگاه باشد، فرصت‌ها و تهدیدهای محیط‌های وزارت علوم را ملموس بشناسد، سابقه روشن مدیریتی داشته باشد و به چارچوب اصول و ارزش‌های اسلامی التزام عملی داشته باشد، استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: نباید از افرادی که دارای حاشیه‌های سیاسی هستند و وقت ارزشمند وزارت علوم را صرف مسائل حاشیه‌ای می‌کنند، استفاده کرد چرا که این افراد نه تنها به نفع دولت، بلکه به نفع دانشجو، دانشگاه و دولت هم نیستند.

خسروی با اشاره به اینکه به عنوان یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خواهان موفقیت دولت در حوزه وزارت علوم هستم، گفت: باید وزیر علوم فردی باشد که به رشد علمی کشور بیندیشد و فرجی دانا به لحاظ شخصیتی فردی متدین، باسابقه و بسیار ارزشمند بود به ویژه در مسائل مختلف نظام از جمله دفاع مقدس کارنامه خوبی داشت اما به اعتقاد بنده برخی افراد که  اکنون در پی سهم‌خواهی هستند و در زمان انتخابات نیز واقعا با دولت همراه نبودند، امروز حاشیه‌هایی را ایجاد می‌کنند که افرادی مانند فرجی دانا  دچار مشکل می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد: معتقد هستم عباسپور  به دلیل عهده‌داری ریاست جند دوره کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و آشنایی کامل به مسائل و مشکلات در این حوزه فردی مناسب برای وزارت علوم باشد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.