آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / صندوق حمایت از زعفران در تربت حیدریه فعال می شود

صندوق حمایت از زعفران در تربت حیدریه فعال می شود

نماینده مجلس: صندوق حمایت از زعفران در تربت حیدریه فعال می شود

1تربت حیدریه – ایرنا – نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای مهم سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی فعال شدن صندوق حمایت از زعفران در این شهرستان است.

‘ابوالقاسم خسروی’ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران تربت حیدریه افزود: با فعال شدن صندوق حمایت از زعفران ، خرید این محصول استراتژیک توسط تعاونی های کشاورزی صورت می پذیرد تا زعفرانکاران در این زمینه مشکل جدی نداشته باشند.

وی با اشاره به آموزش تولید زعفران ارگانیک در منطقه تربت حیدریه گفت: با افزایش تولید زعفران ارگانیک، بیش از ۲۰ میلیون ریال به قیمت آن افزوده می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بازار داخلی فروش زعفران تر باید از بخش دولتی خارج و در اختیار زعفرانکاران شهرستان قرار گیرد، که این امر بازدهی مطلوبی خواهد داشت.

خسروی همچنین با اشاره به فعالیت تنها مرکز تحقیقات پسته خراسان رضوی در شهرستان مه ولات، افزود: این مرکز نیازمند حضور فعالان و پژوهشگران علمی و نیروی انسانی عالم و دانشمند در این حوزه است.

وی گفت: ایجاد اشتغال برای نسل جوان در شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه مهمترین دغدغه ای است که امیدواریم با ساخت کارخانه فولاد بخش رخ، نیروگاه برق و راه اندازی مرحله سوم تولید کائولن و فعالیت بیشتر بخش های خصوصی این مشکل نیز برطرف شود.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.