آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / رئیس جمهور وزارت علوم را به شخصیتی عالم، دانشمند و خالی از حاشیه های سیاسی بسپارد

رئیس جمهور وزارت علوم را به شخصیتی عالم، دانشمند و خالی از حاشیه های سیاسی بسپارد

خسروی سهل آبادی:
84852_orig
رئیس جمهور وزارت علوم را به شخصیتی عالم، دانشمند و خالی از حاشیه های سیاسی بسپارد
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: نمایندگان مجلس انتظار دارند رئیس جمهور علمی‌ترین وزارتخانه یعنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را که زمینه ساز رشد و توسعه و تعالی علمی کشور است را به شخصیتی عالم، دانشمند و خالی از حاشیه های سیاسی بسپارد.

ابولقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه امروز در مجلس شورای اسلامی جلسه علنی به بحث رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم اختصاص داشت، گفت: مجلس به عنوان اسطوره فضایل ملت و امانتداران رسالت خدمت گزاری به مردم بر عهدی که با امام (ره) و شهدای انقلاب داشته و دارند پیوسته پایبندند و از رئیس‌جمهور که با شعار اعتدال، تدبیر و امید رای مردم را کسب کرد، انتظار دارند علمی‌ترین وزارتخانه  یعنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را که زمینه ساز رشد و توسعه و تعالی علمی کشور  است را به شخصیت عالم، دانشمند و خالی از حاشیه های سیاسی بسپارد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه  رئیس جمهور امروز  در اظهارات خود اشاره کرد ” در اداره امور کشور بدون مشورت صاحبنظران اقدامی انجام نمی دهم ” گفت: سوال من  این است که در خصوص  سپردن مسئولیت  مجموعه بزرگ وزارت علوم  در میان نمایندگان مجلس شخصیت‌هایی مثل دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حداد عادل عضو موثر کمیسیون آموزش و تحقیقات، زاهدی رئیس کمیسیون آموزش که سابقه وزارت علوم را هم داشته‌ و سایر صاحبنظران اندیشمند که جزو طرفدار دولت هستند و تقریبا همه اعضای کمیسیون آموزش مجلس حمایت‌‌های فراوانی را از دولت داشتند،  امروز گله‌مند هستند که چرا رئیس جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی با این افراد کوچکترین مشورتی نداشته است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: چطور می‌شود که حاصل مشورت مدنظر رئیس جمهور، این می شود که  افرادی از یک حلقه سیاسی مشخص  به منظور گزینه پیشنهادی وزیر علوم معرفی می‌شوند، بنابراین باید تدبیر مقتضی در این خصوص صورت گرفته و برای معرفی فرد بعدی حلقه مشورت دولت بازتر شود و مورد توجه رئیس جمهور قرار گیرد.

خسروی سهل آبادی با اشاره به اینکه رئیس جمهور اشاره کرد امروز برای چهارمین بار است که برای دفاع از وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی مجلس حاضر می‌شود، گفت:  کاش برای اولویت‌های مردم که بحث اقتصاد و رفع بیکاری، تورم و تعالی علمی کشور است هم چنین جلساتی بیشتر برگزار شود.

وی با یادآوری اینکه در ابتدای معرفی کابینه دولت یازدهم  در طول تاریخ، مجلس بیشترین اعتماد را به دولت روحانی داد و تمام اعضای دولت در بخش اقتصادی با بالاترین رای مجلس انتخاب شدند، افزود: همین نمایندگان  امروز نگران حوزه فرهنگ هستند و  باید این حوزه در مسیر مطالبات رهبری و به دور از حاشیه‌های سیاسی اداره شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید فریاد مجلس و خواسته به حق  مجلس در خصوص حوزه فرهنگ را مورد توجه قرار می‌داد، ادامه داد: در کشور مشکلات بسیاری داریم و مردم انتظار دارند مجلس و دولت حلال این مشکلات باشند،  به عنوان مثال بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس حاکی از این است که بیشترین نرخ بیکاری متعلق به فارغ التحصیلان دانشگاهی است و آمار بیکاران این قشر دو برابر نرخ عمومی بیکاری در کشور است.

خسروی سهل آبادی افزود: در حال حاضر ۴ میلیون دانشجو متقاضی اشتغال و ازدواج هستند و  تحقیقات نشان می‌دهد اگر با روند فعلی پیش برویم سال ۱۴۰۰، ۵ میلیون نفر بیکار خواهیم داشت که این آمار نشان می دهد حل مشکل اشتغال اولویت اول کشور است و خواست مجلس  این است که دولت تمام تلاش خود را در این جهت قرار دهد.

وی با یادآوری اینکه امروز در کشور ۵۰ هزار بنگاه اقتصادی وجود دارد که با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: امروز یک میلیون معلم در آموزش وپرورش منتظر هستند تا طرح نظام رتبه‌بندی معلمان که یکسال پیش اقدامات موثری در رابطه با آن انجام شده است اجرایی شود،  معلمان که معمار روح و اندیشه جامعه هستند امروز از عدم تدبیر در بیمه طلایی و صندوق ذخیره فرهنگیان دچار نارضایتی هستند.

وی افزود:  در سال جاری آموزش وپرورش به علت کمبود معلم، حدود هزار مدرسه دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرد بنابراین  رئیس‌جمهور باید برای حل این مشکلات هم برنامه‌ریزی کند و وقت بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در تشریح مشکلات دیگر امروز مردم گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار جوان در صف وام ازدواج هستند و با توجه به اینکه ازدواج یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه است باید دولت با ساماندهی وضعیت معوقات بانکی که هشتاد درصد  وام‌های بانک در اختیار حدود ۳۰۰ نفر از مردم کشور است اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با یادآوری اینکه  سالانه ۲۵۰ هزار تن طلای سرخ در سال در کشور تولید می‌شود که می‌تواند زمینه بسیاری از حل مشکلات اقتصادی را فراهم کند، ادامه داد: فصل برداشت زعفران است، دولت چه تدبیری در خصوص این کالای استراتژیک داشته  است .

خسروی سهل آبادی تاکید کرد: حساسیت مجلس در خصوص معرفی وزیر پیشنهادی  روشن و مشخص است و دولت  اگر می‌خواهد اعتدال در وزارت علوم به معنای واقعی تحقق یابد باید بداند بلاتکلیفی شایسته این وزارتخانه و کل نظام  نیست بنابراین امیدواریم رئیس جمهور به همان شعار اعتدال، تدبیر و امیدی که اعلام کرده پایبند باشد و بداند این‌هایی که سهم خواهی‌های خاص دارند در زمان انتخابات هم با رئیس جمهور نبودند و در آینده هم نخواهند بود و این افراد عناصر افراطی‌ای هستند که نباید در محیط‌های دانشگاهی جایگاهی داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می رود با تعامل و همکاری ارزشمند رئیس جمهور و مجلس در آینده‌ای نزدیک تکلیف وزارت علوم هم مشخص و اشکالاتی که در مدت بلاتکلیفی این وزارتخانه به وجود آمد حل شود./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.