آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / تاکید بر کشت زعفران برای مقابله با بیکاری/ضرورت تبدیل دانشگاه‌ها به مراکز علمی در صنعت و کشاورزی

تاکید بر کشت زعفران برای مقابله با بیکاری/ضرورت تبدیل دانشگاه‌ها به مراکز علمی در صنعت و کشاورزی

84852_origخسروی سهل‌آبادی مطرح کرد:
تاکید بر کشت زعفران برای مقابله با بیکاری/ضرورت تبدیل دانشگاه‌ها به مراکز علمی در صنعت و کشاورزی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با بیان اینکه دانشگاه ها باید از حالت تئوری خارج شده و به مراکز علمی در صنعت و کشاورزی متصل شوند٬ گفت: توجه به کشت زعفران در کشور علاوه بر رشد اقتصادی به ریشه‌کنی بیکاری نیز منجر می‌شود.

ابوالقاسم خسروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت٬ با یادآوری اهمیت مسایل علمی در حوزه کشاورزی٬ گفت: باید با برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی منجر به افزایش بهره‌وری در حوزه کشت زعفران باشیم.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه نسل های متعددی را طی کرده است٬ افزود: نسل اول فقط به آموزش می پرداخت، نسل دوم علاوه بر آموزش کارهای پژوهشی را نیز انجام می‌داد و نسل سوم درحوزه های کاربردی باید وارد شوند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین نرخ بیکاری در مقطع کارشناسی است٬ تصریح کرد: با توجه به اینکه باید یک میلیون شغل سالیانه ایجاد شود متاسفانه اکنون تنها ۵۰۰هزار شغل ایجاد شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: زعفران عامل اشتغال بیش از ۲۰هزار خانوار در این شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات بوده که باید به این موضوع با دید علمی نگاه کرد و امکان ایجاد شغل بیشتر را در کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ۹۰درصد معیشت روستائیان در تربت حیدریه از زعفران تامین می شود٬ گفت: باید دانشگاه ها از حالت تئوری خارج کرده و به مراکز علمی در صنعت و کشاورزی متصل کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با اشاره به معضل حاشیه نشینی در شهرستان‌های زعفران خیز کشور٬ افزود: فراهم کردن امکاناتی مثل راه و انرژی برای روستا ها کافی نیست و برای اینکه از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود باید زمینه اشتغال در روستا برای آنها مهیا شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ برنامه‌های حمایتی مجلس در حوزه کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: نگاه مجلس به سمت برنامه‌هایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی باشد و کشاورزی یکی از مهمترین این حوزه ها است./

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.