آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / نشست مشترک اعضای شورای مشارکت‌های اجتماعی و خیریه‌های حوزه سلامت تربت حیدریه با حضور قائم مقام وزیر بهداشت

نشست مشترک اعضای شورای مشارکت‌های اجتماعی و خیریه‌های حوزه سلامت تربت حیدریه با حضور قائم مقام وزیر بهداشت

نشست مشترک اعضای شورای مشارکت‌های اجتماعی و خیریه‌های حوزه سلامت تربت حیدریه  با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد،نماینده مردم  تربت‌حیدریه،مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی،معاون استاندار و فرماندار ویژه ،جمعی از مسئولین ،روسای  نظام پرستاری ومجمع خیرین سلامت شهرستان به همراه معاونین دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد.
‘سید محمدهادی ایازی’ روز سه شنبه در این نشست  افزود: امسال ۱۳ هزار میلیارد ریال به حوزه سلامت اختصاص یافته لذا با این روند تخصیص اعتبارات عمرانی به حوزه سلامت تکمیل این بیمارستانها سالها طول می کشد.

وی گفت: با توجه به محدودیتهای اعتباری هدایت خیرین به سمت حوزه سلامت بسیار مهم است که باید تقویت شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای اجتماعی افزود: ‘طرح آمایش برای مراکز بهداشتی و درمانی نیمه ساز’ در حال تهیه است که این امر می تواند نقشه راهی برای ورود خیرین به حوزه سلامت باشد.

وی گفت: فعالیت در حوزه سلامت تنها متعلق به وزارت بهداشت و درمان نیست بلکه این وزارتخانه سیاستگذار و ناظر بر سلامت جامعه است لذا همه باید در این حوزه مشارکت کنند.

ایازی افزود: برای فراهم کردن زمینه مشارکت خیرین و بخش خصوصی در حوزه سلامت باید مدل مشخصی را تدوین نمود تا آنان بتوانند در بخش سلامت سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت به خوبی استفاده کنیم زیرا اگر این کار به درستی انجام می شد مردم و خیرین در این حوزه حضور چشمگیری داشتند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد در ادامه با اشاره به جایگاه تربت حیدریه در جنوب خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در مرکزیت ۱۰ شهرستان جنوبی این استان قرار دارد لازم است هرچه سریعتر بیمارستان آموزشی و درمانی امام حسین(ع) با مشارکت مردم، خیرین و بخش خصوصی راه اندازی شود.

در ادامه دکتر ابوالقاسم خسروی نماینده مجلس ضمن انتقال پیام تقدیر و تشکر مردم از وزیر محترم به خاطر اقدامات صورت گرفته و مدیریت جهادی ایشان در حوزه سلامت تأکید کرد مردم تربت حیدریه در مسائل انقلابی همیشه پیشرو بوده‌اند و این شهرستان با توجه به موقعیت  منطقه‌ای نیاز بیشتری به مراکز بهداشتی درمانی دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  گفت:بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی با قدمت بیش از ۵۰سال دارای شرایط مطلوبی نمی یاشد که امید است شاهد بهره برداری هرچه سریع‌تر از بیمارستان در حال احداث امام حسین (ع) باشیم.

فرماندار تربت حیدریه نیز در این نشست گفت: سیاستهای حوزه سلامت و درمان از سوی رهبر معظم انقلاب و اتخاذ تدابیر دولت در زمینه بیمه و درمان باعث آرامش خاطر مردم و کاهش رنج بیمارداری در جامعه شده است.

‘حسن فتحی نیا’ افزود: طرح تحول نظام سلامت از ابتکارات دولت تدبیر و امید برای نخستین بار رضایت عموم مردم را در حوزه درمان به ارمغان آورده است.

وی همچنین با تقدیر از خیرین در حوزه سلامت گفت: ورود خیرین به حوزه سلامت می تواند بخش مهمی از مشکلات جامعه را در این بخش حل کند.

نخستین نشست شورای مشارکتهای اجتماعی حوزه سلامت با حضور مسوولان، خیرین و فعالان اقتصادی تربت حیدریه در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود یک میلیون نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.