آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / افتتاح مرکز خدمات جهاد کشاورزی کاریزک ناگهانی در شهرستان زاوه

افتتاح مرکز خدمات جهاد کشاورزی کاریزک ناگهانی در شهرستان زاوه

مرکز خدمات جهاد کشاورزی کاریزک ناگهانی با حضور مهندس زمان زاده مدیرهماهنگی ترویج جهاد کشاوری استان و دکترخسروی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و محمودی فرماندارمحترم شهرستان و رستمی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان و دیگرمسئولین ادرات دولتی و جمع کثیری از کشاورزان و بهره برداران برتر شهرستان افتتاح گردید .

نماینده مردم تربت حیدریه،مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  ۹۵ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود، افزود: از آنجایی که سالانه ۱۵۰ تن زعفران تولیدی ایران  به ۴۰  کشور دنیا صادر می شود از این محصول به عنوان طلای سرخ یاد می کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: زعفران به لحاظ ارزآوری و ایجاد اشتغال یک کالای استراتژیک محسوب می شود که از قبل کشت این محصول ۹۰۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم  ایجاد شده است.

وی با یادآوری اینکه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزاردانشجو در سال حدود یک میلیون پایان نامه و رساله ارشد و دکترا ارائه می کنند، تصریح کرد:  در جهت حمایت از تولید، استعدادها و توانمندی های اقتصادی و اجتماعی  باید مراکز تحقیقاتی در خصوص حوزه تولید و کشاورزی پژوهش کنند چرا که با این کار قطعا توفیقات بسیار بزرگی در عرصه جهاد اقتصادی خواهیم داشت.

 مهندس رستمی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دراین خصوص با اشاره به   پیگیری های انجام شده با استان هماهنگی لازم در خصوص تخصیص کد به این مرکز خدمات  کشاورزی انجام گرفته است گفت : این مرکز خدمات در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرکز شهرستان زاوه و بین شهرستان تربت حیدریه و زاوه قرار دارد

وی افزود: دهستان زاوه به مرکزیت روستای کاریزک ناگهانی دارای  ۱۴۰۰۰ نفرجمعیت و ۲۲۰ منبع ابی شامل چاه عمیق و نیمه عمیق و سطح زیرکشتی در حدود ۸۵۰۰ هکتار محصولات باغی و زراعی است واین مرکز خدمات ۲۵ روستا تحت پوشش خود دارد.

وی همچنین افزودند هدف از راه اندازی این مرکز خدمات، ارائه مطلوب ترخدمات کشاورزی و ترویجی به کشاورزان ،دامداران و بهره برداران وصرفه جوئی در وقت و زمان آنها می باشدو امید است که بتوانیم در آینده نزدیک با مدیریت و برنامه ریزی بهترو بیشترکشاورزان را دربهره وری مطلوب تراز منابع ابی یاری نموده و امکانات بهتری را در اختیارآنها قرار دهیم .

IMG_3934 IMG_3938 IMG_3954 IMG_3963

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.