آخرین اخبار
خانه / آموزش و پرورش / اجرای کامل سند تحول بنیادین باید اولویت وزارت آموزش و پرورش باشد

اجرای کامل سند تحول بنیادین باید اولویت وزارت آموزش و پرورش باشد

81768776-70178985عضو کمیسیون آموزش مجلس:
اجرای کامل سند تحول بنیادین باید اولویت وزارت آموزش و پرورش باشد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای جنبه های کامل سند تحول بنیادین باید اولویت وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید باشد.

ابوالقاسم خسروی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سند تحول بنیادین به فرموده رهبر معظم انقلاب نسخه شفابخش نظام تعلیم و تربیت است و با توجه به اهمیت اجرای آن باید وزارت آموزش و پرورش امسال بیش از گذشته در اجرای آن همت کند.
وی اظهار کرد: این سند بر اساس معارف الهی قرآن و سیره اهل بیت(ع) و نیازها و ضرورت های تعلیم و تربیت با تلاش بیش از ۵۰۰ نفر از دانشمندان حوزه تعلیم و تربیت در حوزه و دانشگاه در طول پنج سال تلاش تهیه و تدوین شده است.
وی افزود: اجرای این سند باید در تمام ابعاد مد نظر قرار گیرد و مهمترین محور سند نیز معلم و جایگاه آن در تربیت نسل های آینده است.
نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت : به دلیل همین اهمیت جایگاه معلم باید در نظام جذب معلم ، بهترین افراد از نظر علمی و اخلاقی در آموزش و پرورش جذب شود.
وی تاکید کرد: در این میان ساماندهی نیروی انسانی و مدیریت و برنامه ریزی دقیق در این زمینه از دیگر مسائلی است که باید به طور جد به آن پرداخته شود.
خسروی با بیان اینکه کمبود ۵۰ هزار معلم در مناطق محروم در حالی در کشور وجود دارد که در کلانشهر ها ۵۰ هزار معلم مازاد وجو دارد، اظهار کرد : علاوه بر این بیش از ۵۰ هزار معلم حق التدریس هم در کشور وجود دارد که در یک حساب سرانگشتی به ۱۰۰ هزار نیروی انسانی بدون هیچ دلیلی و تامین نیازهای آموزش و پرورش پرداخت حقوق داریم.
او با اشاره به جذب پنج هزار معلم از سوی وزارت آموزش و پرورش در سالجاری افزود : باید بهترین فارغ التحصیلان و افراد دارای مهارت و تعهد در این وزارتخانه به عنوان یک وزارتخانه زیربنایی جذب شوند.
این نماینده مجلس از مهمترین اولویت های کاری آموزش و پرورش را در سالجاری تامین امکانات فیزیکی، تکنولوژی و آموزشی عنوان کرد و گفت: باید با تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز مدرسه محلی برای حضور با انگیزه دانش آموزان باشد و موجب افزایش رشد و توان علمی و تربیت آنان گردد.
وی تاکید کرد: همه مشکلات یک جامعه با اصلاح مدرسه و در مدرسه حل و رفع می شود و مسوولان باید به این مهم توجه داشته باشند که مدرسه باید محل نشاط و شادابی باشد تا تعلیم و تربیت در دانش آموز اثر گذار قرار گیرد.
نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : افزایش شان و منزلت معلمان و تامین معیشت آنان به بهترین نحو ممکن از ضرورت هایی است که باید مورد توجه باشد و نظام هماهنگ پرداخت در این رابطه باید به طور جد موردتوجه قرار گیرد.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که آموزش و پرورش سنگ زیر بنای همه محورهای اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی کشور است، افزود: اگر بخواهیم کشور به عزت و استقلال برسد ، به طور حتم راه رسیدن به این جایگاه در آموزش و پرورش نهفته است

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.