آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / حادثه منا نشان از سوء مدیریت و سهل انگاری مسوولان عربستان دارد

حادثه منا نشان از سوء مدیریت و سهل انگاری مسوولان عربستان دارد

IMG_74391تربت حیدریه – ایرنا- نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه منا نشان از سوء مدیریت، سهل انگاری و بی تدبیری مسوولان عربستان سعودی دارد.
ابوالقاسم خسروی سهل آباد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این حادثه دلخراش دلالت بر سوء مدیریت و کوتاهی حکومت عربستان دارد.

وی اظهار کرد: گزارش مزبور همچنین حاکی از اقدامات مشکوک در زمینه بستن مسیر زائران در منا، کوتاهی های بعد از حادثه در ارتباط با امداد رسانی و کمک به مجروحان و ضعف عملکرد گروه های امداد و ستاد بحران عربستان است.
وی گفت: از مسوولان اجرایی کشور انتظار می رود حقوق مصدومان و جان باختگان حج را با جدیت پیگیری کنند.
خسروی اظهار کرد: در جلسه غیر علنی مجلس که با حضور وزیران کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن آنکه پاسخگویی دولت عربستان در قبال حوادث حج مورد تاکید قرار گرفت، پیگیری حقوق مصدومان از طریق مجاری قانونی و دیپلماتیک نیز به صراحت خواسته شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: براساس گزارش ارایه شده از سوی وزیر کشور نیز از دولت عربستان خواسته شده ضمن امتناع از پرداختن به مسایل حاشیه ای حادثه منا، مسوولیت این حادثه را بپذیرد.
وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تا زمان احقاق حقوق هموطنان داغدار، لحظه به لحظه پیگیر موضوع خواهیم بود و اجازه نمی دهیم دولت عربستان این فاجعه بزرگ انسانی را لاپوشانی کند.
فاجعه منا پنجشنبه گذشته هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات رخ داد که طی آن بیش از چهار هزار و ۷۰۰ زائر بیت الله الحرام از کشورهای مختلف جان باخته و بیش از این تعداد نیز مصدوم شدند.
بر اساس آخرین آمار رسمی ۴۶۵ نفر از حجاج جان باخته ایرانی می باشند که ۹۲ نفر آنان اهل خراسان رضوی هستند.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.