آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / نماینده مجلس: مبنای فکری انقلاب اسلامی تفکر عاشورایی است

نماینده مجلس: مبنای فکری انقلاب اسلامی تفکر عاشورایی است

81834869-70296046تربت حیدریه- ایرنا- نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای فکری انقلاب اسلامی تفکر عاشورایی و این تفکر از دل مساجد و تکایا برخاسته است.
به گزارش ایرنا، ابوالقاسم خسروی روز چهارشنبه در همایش فعالان فرهنگی، ائمه جماعات و هیات امنا، فرماندهان پایگاههای بسیج، مدیران کانون فرهنگی هنری و خادمان افتخاری مساجد شهرستان تربت حیدریه افزود: بر مبنای همین تفکر است که امروز شاهد هستیم انقلاب ایران هر روز سنگر فکری تازه ای را در جهان فتح می کند.

وی گفت: همچنین بر اساس همین تفکر پارسال ۲۰ میلیون زائر با پای پیاده عازم کربلا شدند و انشاء الله امسال همین عشق به حضرت اباعبدالله(ع) جمعیت مشتاق را به ۳۰ میلیون نفر می رساند.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: امروز در مرحله حساس و سرنوشت سازی از انقلاب قرار گرفته ایم، این دوران گذار و عبور از پیچ انقلاب بسیار حساس است لذا باید مردم و به خصوص مسوولان فرهنگی دقت لازم را داشته باشند.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان نیز در این نشست گفت: اساسی ترین نیاز مساجد برنامه ریزی دقیق و فراهم کردن فضای عاطفی برای جذب جوانان و نوجوانان است.
حجت الاسلام حسین حائری افزود: ضرورت برنامه ریزی دقیق برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد می طلبد تا ائمه جماعات و هیات امنا و سایر دست اندرکاران امور مساجد برنامه ریزی مدونی داشته باشند.
وی با اشاره به فعالیت هشت هزار مسجد در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد مساجد این استانها فعال و در بسیاری از آنها نماز جماعت یومیه اقامه و برنامه های فرهنگی هنری متعددی در راستای نشر معروف و کاهش منکرات برگزار می شود.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان تربت حیدریه نیز گفت: مهمترین هدف برگزاری این همایش وحدت و همدلی بین دست اندرکاران مساجد است.
حجت الاسلام محمد یعقوبی از فعالیت ۳۶۱ مسجد در سطح تربت حیدریه خبر و ادامه داد: ۸۰ درصد مساجد این شهرستان فعال هستند و در ۴۴ مسجد نیز نماز صبح به صورت منظم اقامه می شود.
وی افزود: همچنین هشت باب نمازخانه در اماکن تفریحی و اقامتی برای مسافران نوروزی و تابستانی در نظر گرفته شده که از امکانات مناسبی برای ادای فریضه نماز برخوردار هستند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.