آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / بررسی وضعیت مراکز علمی و آموزشی استان اردبیل در سفر سه روزه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

بررسی وضعیت مراکز علمی و آموزشی استان اردبیل در سفر سه روزه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سفر سه روزه شان به اردبیل که از سوم تیرماه آغاز شده بود به بررسی مراکز علمی و آموزشی استان اردبیل پرداختند.

DSCN3213

در سال جاری این سومین برنامه ریزی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است که با مدیریت جهادی و بازدید میدانی و عملیاتی برای بررسی مشکلات وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات انجام می شود. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با سفر به یکی از استان های کشور در جریان وضعیت آموزشی آنان قرار می گیرد. سفر قبلی اعضای این کمیسیون به استان کرمان و سیستان و بلوچستان بوده است.

در این سفر، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را رئیس دانشگاه پیام نور، معاون دانشگاه فنی و حرفه ای و معاونان وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و اعضای کمیته آموزش و پرورش مجلس همراهی می کردند، وضعیت زیر ساخت ها در سه حوزه آموزش عالی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی بررسی و قرار شد راهکار هایی برای هر سه حوزه ارائه شود.

اعضای کمیسیون مجلس به صورت سه گروه مجزا از مراکز علمی و آموزشی شهرستان های گرمی، بیله سوار، مشگین شهر، پارس اباد، خلخال و کوثر دیدن کرده و اذعان داشتند اردبیل زمینه رشد و توسعه بالایی دارد

در بازدید از دانشگاه محقق اردبیلی نیز که با هدف رفع موانع قانونی توسعه دانشگاه ها و مراکز علمی صورت پذیرفت عنوان  شده است: استان اردبیل با داشتن دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر و مراکز آموزشی متعدد تلاش و سعی گسترده ای را به کار گرفته تا در این حوزه با توانمندی بسیار بالا بتواند نسبت به آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و نسل آینده اقدامات لازم و قانونی را انجام دهد.

در سفر به بیله سوار از سوی فرماندار این شهرستان پیشنهاد بین المللی شدن دانشگاههای پیام نور و آزاد در این نقطه صفر مرزی مطرح شده است. اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سفر خود به  این شهرستان برای توسعه مقاطع آموزش عالی و بین المللی شدن دانشگاههای بیله سوار، تجهیز کانونهای فرهنگی و تربیتی، حل مشکل کارخانه لبنیات هنرستان کشاورزی، تکمیل مدرسه ۱۷ شهریور و مدرسه تختی بیله سوار و … قول مساعد دادند که در این خصوص اقدامات لازم در کمسیون مربوطه ارائه شود.

جلسه کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی (کمیته آموزش و پرورش کمیسیون) با حضور معاونین وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ، مدیران نواحی وروسای آموزش و پرورش تشکیل شد. اهم موضوعات و مطالبات این جلسه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 ۱-    ضروررت اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمانمشگین شهر - کمیسیون مجلس.bmp

۲-     ارائه نظراتی توسط مدیران آموزش و پرورش در خصوص طرح هیات امنایی آموزش و پرورش

قبل از این در استان کرمان، سیستان و بلوچستان گیلان و گلستان این موضوع مورد ارزیابی قرار گرفته است و با حضور در استان های دیگر در آینده این روند ادامه خواهد یافت و در نهایت با حضور وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و علوم و تحقیقات و احتمالاً رئیس دانشگاه آزاد مشکلات حوزه ها را در میان گذاشته و برای رفع تنگناها تدابیری اتخاذ شده و به جمع بندی نهایی خواهد رسید.

۳-     مشکلات اعتباری و بودجه ای در فضاهای آموزشی، مدارس شبانه روزی، منزلت معلمان وضرورت اهتمام در خصوص رفع تبعیض های مختلف، مشکلات اردوگاهها دانش آموزان، کمبود سرانه مدارس

 تبعیض در افزایش حقوق از دیگر گله‌مندی‌های فرهنگیان به شمار می رود که این موضوع در کاهش انگیزه کاری آنها تاثیرگذار است.

 ۴-     هنوز یک سوم مدارس نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است، سستم گرمایشی و سرمایشی باید استاندارد شود

برخی مدارس در روستاهای این استان مدارس کانتینری هستند که قرار است اعتباراتی برای آن

ها در نظر گرفته و راهی برای رفع معضلات این مدارس اندیشیده شود.نشست سرعین - 1

۵-     محورهای مهم برنامه های وزیر آموزش و پرورش، ساماندهی نیروی انسانی، تقویت

مورد حمایت قرار گیردمدیریت آموزشگاهی، توسعه مشارکت، بودجه عملیاتی باید با اهتمام ویژه

 سفرهای استانی وحضور در جمع فرهنگیان ودانش آموزان و دانشجویان و دانشگاهیان برای بررسی مشکلات و دریافت مستقیم نظرات فرهیختگان کشور از برنامه های کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.