آخرین اخبار
خانه / اخبار / بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی

بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

برگی از فضائل و کرامات بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی

به جرات می توان گفت بزرگترین و شوق آورترین پیش بینی حضرت امام خمینی ره ، بحث نزدیک بودن ظهور و اتصال این انقلاب الهی به انقلاب جهانی امام عصر(عج) است . “گویی جهان مهیا می شود برای طلوع آفتاب امامت از افق مکه مکرمه و کعبه آمال محرومان و مستضعفان …انقلاب اسلامی با تایید خداوند منان در سطح جهان در حال گسترش است و ان شاءا… با گسترش آن قدرتهای شیطانی به انزوا کشیده خواهند شد و حکومت مستضعفان برپا و زمینه برای حکومت جهانــی مهدی آخرالزمان- عجل ا… تعالی فرجه الشریف و ارواحنا لتراب مقدمه الفداه- مهیا خواهد شد. “(۱۲ آبان ۱۳۶۰ /۶ محرم ۱۴۰۲) .
“با اطمینان مى‏گویم: اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت مى‏نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکى پس از دیگرى برطرف و سنگرهاى کلیدى جهان را فتح خواهد کرد ..” (صحیفه نور  ج ۲۰ ص ۳۲۵)
در طلیعه فجر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه امام خامنه ای (دامت عزه الشریف) امروز بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، در فراسوی مرزهای ایران و در جغرافیایی مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی و مقابله با تروریسم، و فتنه داعش تبلور معناداری یافته است «بسیج مردمی» کشورهای اسلامی پوزه دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) را به خاک مذلت مالیده‌اند. امروز به مدد و فضل الهی “سازمان بسیج مستضعفین در ایران اسلامی (ام القرای جهان اسلام) ؛ بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی ؛ زینبیون پاکستان ؛ حزب‌الله لبنان ؛ انصارالله یمن حزب‌الله سوریه ؛ حزب‌الله سوریه ؛ گردان های «فاطمیون» افغانستان …” تشکیل «بسیج جهان اسلام» به برکت «شجره طیبه بسیج» ملت ایران، شکل گرفته است.
هفته بسیج  وتقارن آن با ایام ولادت پیامبر اسلام ص و امام صادق ع یاد آور یکی از رخدادهای شگرف و مبارکی است که با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) رقم خورد. بی تردید تشکیل شجره طیبه انقلاب از معجزات نظام اسلامی و اقدامی هوشمندانه و حکیمانه برای پاسخ به نیازهای حیاتی کشور و بلکه امت اسلامی به شمار می‌رود. ظهور تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت و مدیریت جهادی  و الگوی نبرد علوی و عاشورایی بسیجیان بود که با نقش آفرینی‌، بیداری و بصیرت ؛ امواج طوفان‌های فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف امریکا و و صهیونیسم وعوامل مزدور داخلی  و جنگ تحمیلی، … را درهم شکست. و انشاء الله در صنحنه نبرد اقتصادی نیز به مدد الهی پیروزی از آن ملت بسیجی ایران است.
بسیج آیینه مجسم هوشمندی بصیرت، و نماد قله‌های عظمت، فرهنگی، ورزشی و …. ملت ایران در روند تکاملی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور است. نگاه منصفانه و به دور از حب و بغض سیاست زدگی موید این حقیقت است که بسیج با تمسک به ولایت فقیه و به مدد بصیرت برای ایفای نقش های مثبت برای خدمت به مردم و یاری بخشی در هنگامه‌ی سخت بلایای طبیعی و زدودن غبار محرومیت از صفحه زندگی شرافتمندانه و حضور موثر در عرصه های مختلف جهاد فرهنگی ؛ اقتصادی ؛ سیاسی ؛ و نظامی همگام و همراه ملت ایران و امت اسلام بوده است.
بسیج همچنان رهنمودهای مقام معظم رهبری را نقشه راه و قطب‌نمای حرکت خود در عرصه‌های مختلف می داند. بخشی از رهنمود های علمدار معرفت و بصیرت انقلاب اسلامی که باید در برنامه ریزیها و رویه سازیهای بسیج مورد توجه جدی قرار گیرند، یادآوری می شود.
۱٫ قسمتی از متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغ انتصاب فرماندهی سپاه : ارتقای حضور سازمان یافته تر مردم(بویژه جوانان عزیز) و اعتلای بسیج در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی(مثل علم، فرهنگ، دفاع و خدمات رسانی)، ایجاد و ساماندهی مجموعه های اندیشه ورز و رصدگر در تمام سطوح به خصوص در ستاد بسیج برای راهبردنگاری و رصد فعالیت ها و جلوگیری از نفوذ دشمن، ایجاد سازوکار قطعی برای تقویت هم افزایی اقشار و همکاری و هماهنگی با دستگاههای ذی ربط، مورد انتظار است. (۱۷ آذر ماه ۱۳۹۵)
۲٫ روحیه بسیجی یعنی خدا را همواره در کنار و همراه خود دیدن، و دچار ناامیدی و افسردگی، و بن بست نشدن؛ بنابراین در پاسخ افراد ضعیف النفس که دچار ترس از دشمن و روحیه «نمی توانیم» شده اند، می گوییم با اتکاء به قدرت الهی و باور قدرت حضور مردم، می‌توان بر همه مشکلات فائق آمد و از هیچ قدرتی هم نهراسید.
۳٫  متکی بودن بسیج به «بصیرت»؛ . .رهبر انقلاب اسلامی، «بصیرت» را بسیار مهم خواندند و خاطر نشان کردند: علت تأکید مکرر من بر بصیرت در قضایای سال ۸۸ که البته عده ای هم از این تأکید ناراحت شدند، به‌دلیل اهمیت این موضوع در تشخیص مسیر حق و باطل است.

مجاهد بسیجی خسروی سهل آبادی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

درباره خسروی ابوالقاسم

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.