آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / دانشگاه نباید محل جولان گروه های افراطی سیاسی باشد

دانشگاه نباید محل جولان گروه های افراطی سیاسی باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای ایجاد آرامش در فضای علمی کشور باید دانشگاه ها و آموزش و پرورش از جولان افراطی گروه های سیاسی در امان باشند.

49243_thumبه گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) در نطق میان دستور خود گفت: برای ایجاد آرامش در فضای علمی کشور باید دانشگاه ها و آموزش و پرورش از جولان افراطی گروه های سیاسی در امان باشند.

متن کامل نطق نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در سالروز میلاد کریم اهل بیت علیهم السلام کلام خودم را با فرازی از دعای افتتاح آغاز می کنم

اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا و غیبه ولینا و قله عددنا و کثره عدونا و شده الفتن بنا و تظاهر الزمان علینا

((یا صاحب الزمان))

مهمان شدن به خوان شما مزه می دهد               افطار و لقمه نان شما مزه می دهد

در هر سحر، دعای فرج بر لبم نشست              این العجل به جان شما مزه می دهد

تعجیل کن بیا که شب قدر می رسد                   احیاء چه با دعای شما مزه می دهد

یا صاحب الزمان، آقای من، برای ما در این سخت ترین رمضانی که بر مسلمین می گذرد دعا کن، نه فانوسهای قاهره روشن است، نه بلندگوهای مسجد الاقصی اذان می گوید، بازارهای بغداد بسته شده اند، قدس شریف در اسارت یهود به سر می برد، غزه بمباران می شود. دجالهای جاهل و مولود های خبیث فرعونیان و نمرودیان زمان جنایت می کنند.

تفکر مادی و شیطانی لیبرالیسم بریده از خدا و معنویت ، آرامش بشریت را تهدید می کند.

 بحران فقر و محرومیت که بیش از یک میلیارد انسان هرشب گرسنه می خوابند

بحران گسترش سلاحهای کشتار جمعی و هسته ای که در کمتر از ۸۰ سال اخیر بیش از ۱۷۵ میلیون انسان بی گناه را به خاک و خون کشیده اند و اسرائیل این غده سرطانی بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته ای را در کاخهای شیشه ای و عنکبوتی خود جای داده است.

بحران اعتیاد و گسترش انواع مواد مخدر خانمان سوز

بحران ابتذال در حوزه فرهنگ و هنر برای سودهای تجارت جهانی فساد و فحشا

این ها نمونه هایی از پرونده سیاه مادی گرایی غرب و کاخ های ظلم و ستم دنیا است که در آستانه فروپاشی و نابودی همانند مارکسیسم و کمونیست قرار گرفته است.

از غم دولت در این میکده فریاد کشیم    دادرس نیست که در هجر رخش دادکشیم

داد بی داد که در محفل ما رندی نیست  که برش شکوه بریم داد ز بیداد کشیم

و اما تذکراتی از باب ادای رسالت و امانت خدمتگزاری مردم عزیز و شریف شهرستانهای هزار شهید هزار امید و هزار تلاش تربت حیدریه مه ولات و زاوه

 مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی در ماه رمضان ماه ضیافت الهی مخاطب رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بودند بازخوانی رهنمودهای حکیمانه علمدار معرفت و بصیرت یک ضرورت عقلی و شرعی و حیاتی است.

۱-  با نگاه همراه بصیرت به اوضاع زمان، جهان و منطقه به ما نشان می دهد که به معنای واقعی کلمه در مقطعی حساس و در یک پیچ بزرگ تاریخی هستیم لذا باید قوی باشیم و بنابر فرمایش معظم له عناصر قدرت که عبارتند از ((روحیه، امید، کار و تلاش، شناخت رخنه های اقتصادی، رخنه های فرهنگی،‌رخنه های امنیتی که باید پس از شناسایی بسته شوند)) مسئولین و کارگزاران نظام اسلامی باید با بصیرت و وحدت و مدیریت جهادی و عزم ملی مانع ایجاد رخنه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی شوند، در این عرصه حساس رسالت خواص بسیار عظیم است.

۲- باور کنیم که دشمن از دشمنی خود با ما دست بر نخواهد داشت، از بدو پیروزی انقلاب تا امروز در رفتار استکبار جهانی یک روز خیر خواهی برای ملت ایران در کارنامه سیاه سردمداران آمریکا وجود ندارد.

 نقشه جدید طراحان زر و زور و تزویر حاکم بر دنیا پس از تحریم های ضد انسانی تهدید، تطمیع و سرانجام به اشتباه انداختن دستگاه محاسباتی ماست.

امروز که ما بعنوان وارثان حکومت صالحان و انبیاء و شهدا در نبرد با جبهه شیطانی و استکباری به دنبال تحقق آرمانهای بزرگ پیامبران و اولیاء الهی هستیم باید با تمسک به ولایت اهل بیت (ع) و تقوی و بصیرت از دامهای تهدید و تطمیع و اغوای شیاطین جن و انس در امان باشیم.

۳- مسأله حرکت علمی کشور و تلاش دانشمندان و دانشجویان عزیز که با شتاب زیادی طی مسیر می کند آینده ملت و جامعه و اقتدار نظام اسلامی را تضمین می کند.

یکی از نقشه های خطرناک دشمن توقف حرکت علمی ماست. لذا در عرصه جهاد فرهنگی

اولاً باید با تکیه بر نیازهای کشور، تولید علم، پیوند دانشگاه و مراکز تولید، گسترش دانش و مهارت از اولویتهای اساسی باشد.

ثانیاً برای ایجاد آرامش در فضای علمی کشور باید دانشگاهها و آموزش و پرورش از جولان گروههای افراطی سیاسی به دور باشد زیرا این سم مهلک حرکت علمی ما را متوقف خواهد کرد.

دانشگاه ها و آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد، باشگاه سیاسی تفکرات افراطی احزاب نیست.

وزرای علوم، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد مخاطب اصلی این رسالت خطیر هستند

۴-  مهمترین تذکر بنده ناظر به رهنمود مهم حضرت آقاست که فرمودند:

«حرکت را براساس اصول انقلاب تنظیم کنید از حاشیه سازی پرهیز کنید به حل مشکلات مردم بپردازید، همگرایی بخشی و همگرایی قوه ای را مهم بشمارید»

بدون تردید حرکت بر اساس اصول انقلاب ما را از رفتارهای سیاسی افراطی، قبیله ای، حب و بغضهای جناحی، و حاشیه های موهوم و مذموم بر حذر خواهد داشت

هشدار علمدار بصیرت و بیداری و ناخدای کشتی انقلاب باید نصب العین قرار گیرد که فرمودند:

«مراقب باشید جریانهای مؤمن را با شعار اعتدال، کنار نزنند بعضی ها این کارها را دارند می کنند من می بینم در صحنه های سیاسی کشور، با شعار اعتدال، با شعار پرهیز از افراط، سعی می کنند جریان مؤمن را که در خطرها آن جریان است که زودتر از همه سینه سپر می کند آن جریان است که دولتها را در مشکلات واقعی به معنای حقیقی کلمه حمایت می کند کنار بزنند مراقب باشید.»

خطاب به دولتمردان تدبیر و امید و اعتدال عرضه می دارم.

((بی حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست))

و همراه با همه ولایتمداران در حمایت از فرمایش رهبر عزیزمان ابراز می داریم که:

ما همان مردم مردیم که ثابت کردیم      در ره عشق جگر دار تر از هر مردیم

هر زمان امر ولایت به ما ابلاغ شود    دور سیدعلی خامنه ای می گردیم

با وجود این انتقادات مشفقانه و منصافه از دولت به حکم ولایت امر با همه توان حمایت می کنیم

اقدامات هوشمندانه تیم مذاکره کننده

اقدامات مؤثر و جهادی وزیر بهداشت، درمان

تلاش و تدبیر دولت در ایجاد امید و نشاط

تنظیم به موقع بودجه ۹۳

وحدت نسبی سران سه قوه شایسته تقدیر و سپاس است

 تذکر به رئیس جمهور محترم و وزیر محترم کشور جناب آقای رئیس جمهور با کمال تأسف بر خلاف قانون، مصوبه قانونی تقسیمات کشوری توسط وزارت کشور متوقف شده است.

قانون صراحت دارد که روستاهای بالای ۴۵۰۰ نفر باید به شهر ارتقاء یابند ولی روستای ساق، قلعه آقا حسن، چخماق، صفی آباد، مرغزار، کاریزک ناگهانی، نسر، عبدل آباد ، مهنه و دوغ آباد که بعضی از این روستا بیش از ۷ هزار جمعیت دارند و به تأیید کارشناسان وزارت کشور رسیده است به شهر ارتقاء پیدا نکرده اند.

در تقسیمات کشوری خراسان بزرگ تربت حیدریه قطب اقتصادی، کشاورزی، پیشتاز پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان مرکز خراسان مرکزی تعریف شد.

این شهرستان در بسیاری از شاخصها برتر از چندین استان کشور است ولی به دلیل عدم رعایت عدالت در توزیع اعتبارات مورد بی مهری است.

انتظار مردم ولایتمدار این منطقه اقدام براساس عدالت، تدبیر و اقدام کارشناسی است و آن احقاق حقوق این مردم در اجرای طرح خراسان مرکزی است و یا حداقل تقسیم اعتبارات دولت براساس شاخصهای کارشناسی علمی و منطقی است نه بر اساس تقسیمات غلط و غیر کارشناسی وزارت کشور که متاسفانه حقوق مسلم مردم تضییع می شود./

 

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.