آخرین اخبار
خانه / اخبار / اخبار روز / شکوفایی روستاها؛ با اختصاص حداقل یک سوم اعتبارات دولتی از کلان‌شهرها به روستاها

شکوفایی روستاها؛ با اختصاص حداقل یک سوم اعتبارات دولتی از کلان‌شهرها به روستاها

5نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس مطرح کرد

شکوفایی روستاها؛ با اختصاص حداقل یک سوم اعتبارات دولتی از کلان‌شهرها به روستاها

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر یک سوم هزینه‌هایی که دولت در کلان شهرها و حاشیه‌نشین‌ها انجام می‌دهد در روستاها انجام دهد، فعالیت‌های مفیدی در روستاها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از مشهد به مه‌ولات، ابوالقاسم خسروی دقایقی پیش در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی زمینه‌ساز استقلال جامعه است، اظهار کرد: شهرستان مه‌ولات در تولید زعفران، پسته و انار رتبه برتر در خراسان‌رضوی را دارد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲۵ درصد اشتغال در بخش کشاورزی قرار دارد اما نگاهی که باید در مجموعه مجلس شورای اسلامی به کشاورزی شود، آن نگاه بنیادین نیست.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: عامل مهمی که سبب می‌شود روستاییان در روستا بمانند، اشتغال‌زایی است.

وی افزود: اگر یک سوم هزینه‌هایی که دولت در کلان شهرها و حاشیه‌نشین‌ها انجام می‌دهد در روستاها انجام دهد، فعالیت‌های مفیدی در روستاها صورت می‌گیرد.

خسروی اظهار داشت: امسال دامداران مه ولات مشکلات طاقت فرسایی را تحمل کردند به طوری که این شغل شریف درحال نابودی است و ما باید به داد این دامداران برسیم و واسطه‌هایی که دست‌رنج یک سال این افراد را از بین می‌برند، کنار بزنیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: مه ولات ۱۰۰ تن زعفران سرخ تولید می‌کند که در بازارهای خارجی با سه برابر قیمت خریداری می‌شود، همچنین این شهرستان ظرفیت یک بازار استاندارد را دارد و نیاز است که صندوق حمایت از زعفران در شهرستان تشکیل شود.

وی عنوان کرد: راه حمایت از تولید ملی، حمایت از تولیدات کشاورزی و دامی است.

درباره

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.